۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸

معاون پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

مخلان امنیت انتخابات بازداشت می شوند/حضورنمایندگان دادگستری درشعب

مخلان امنیت انتخابات بازداشت می شوند/حضورنمایندگان دادگستری درشعب

یاسوج- معاون پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کسانی که درحوزه انتخابات موجب سلب امنیت انتخابات می‌شوند برخورد شدیدمی شود واین افراد عید را در بازداشت به سر خواهند برد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی حسنی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خط قرمز دستگاه قضائی جایی است که آرای مقدس مردم خدشه دار شود و با مخلان امر انتخابات که رأی مردم را دچار مشکل کنند برخورد شدید قانونی می‌شود.

وی بیان داشت: در زمینه تخلفات انتخاباتی برای چند مدیر و روحانی به دلیل مداخله و سوگیری در امر انتخابات و تشویش اذهان عمومی جامعه، پرونده کیفری تشکیل شده است.

حسنی افزود: طی نشست اعضای شورای تأمین استان با داوطلبان نمایندگی مجلس، تذکرات لازم داده و توصیه‌های لازم انجام شد.

وی با بیان اینکه از همه مردم استان می‌خواهم که در ساعت اولیه انتخابات جهت رأی دادن مراجع کنند و رأی دادن خود را به اواخر وقت و شب موکول نکنند، گفت: در روز انتخابات در صورتی که مردم تخلف یا جرمی را مشاهده کردند به نماینده شورای نگهبان، نماینده فرماندار، نیروی انتظامی، بسیج و دستگاه قضائی که به صورت محسوس و نامحسوس در شعب حضور دارند، گزارش دهند.

حسنی تصریح کرد: تاکنون ۵۰ تذکر شفاهی و ۱۰ تذکر کتبی به مدیران متخلف داده شده و پنج پرونده تخلف انتخاباتی نیز در سطح استان تشکیل شده است.

وی افزود: برخی افراد در کنار و حاشیه شعب اخذ رأی اقدام به توزیع برگه و پوستر داوطلبان می‌کنند که در این راستا در دوره گذشته با ۷۰ نفر در این خصوص برخورد قانونی و قضائی کرده‌ایم، در این دوره نیز به این افراد خانم یا آقا ابتدا به آنها تذکر داده می‌شود سپس دستگیر و طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

حسنی تصریح کرد: همچنین سه پرونده تیراندازی با سلاح نیز در استان تشکیل شده و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی شده و خط قرمز دستگاه قضائی تخلفات و جرایم به خصوص جرایم و تخلفات انتخاباتی است و دستگاه قضائی، فضای انتخاباتی استان را شبانه روز رصد می‌کند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین جرایمی که با آن به شدت برخورد می‌کنیم اخلال در امر انتخابات و نظم و امور انتخابات از سوی مجری، ناظر و مردم است و در تمام شعب اخذ رأی و در کنار صندوق‌های رأی نمایندگان دادگستری به صورت محسوس و نامحسوس تا پایان امر انتخابات حضور دارند.

کد خبر 6040229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha