۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹

دادستان یزد تاکید کرد؛

گمانه زنی انتخابات ممنوع/ با اعلام نتایج زودهنگام برخورد می‌شود

گمانه زنی انتخابات ممنوع/ با اعلام نتایج زودهنگام برخورد می‌شود

یزد- دادستان یزد با تاکید بر اینکه گمانه زنی انتخابات ممنوع و تخلف است، از فعالان عرصه رسانه و فضای مجازی خواست از اعلام نتایج زودهنگام خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا حدادزاده ظهر جمعه با حضور در ستاد انتخابات استان یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به تخلفات رأی گیری اظهار کرد: هر تبلیغاتی در روز رأی گیری و حضور نامزدها و هواداران آنها در محل اخذ رأی و هدایت انتخاب رأی دهندگان جرم محسوب شده و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به عضویت اعضای دستگاه قضا در ستاد اجرایی همه شهرستان‌ها و سرکشی از محل اخذ رأی عنوان کرد: عوامل برگزاری و نظارت بر روند اجرای انتخابات باید مراقب باشند که تلاش برای تشخیص رأی افراد تخلف است و به ویژه در مراکز تجمیعی نباید اقدامی برای ترغیب به رأی دادن به فرد خاصی از سوی آنها صورت گیرد و افراد یا بر اساس شناخت و یا بر اساس لیستی که توسط فرمانداری‌ها در کنار صندوق‌های اخذ رأی نصب شده است، رأی بدهند.

وی تاکید کرد: حتی اگر شهروندان از این عوامل اجرایی و نظارت برای انتخاب نامزد سوال کنند، حق مداخله ندارد و باید توصیه کنند که مطابق لیست کنار صندوق‌ها در انتخابات مجلس و خبرگان رأی دهد.

گمانه زنی دلیل ندارد

دادستان یزد موضوع مهم دیگر را گمانه زنی فعالان عرضه رسانه و فضای مجازی از نتایج انتخابات در ساعات پایان رأی گیری عنوان و بیان کرد: برخی کانال‌های خبری در فضای مجازی نسبت به گمانه زنی اقدام می‌کنند که شرایط نامناسبی ایجاد می‌کند در حالی که دلیلی برای گمانه زنی وجود ندارد و نتیجه بعد از پایان رأی گیری و اتمام شمارش دقیق مشخص می‌شود.

وی این موضوع را به ویژه در حوزه‌های مشترک چند شهرستان حائز اهمیت بسیار دانست و افزود: تحلیل‌های میدانی برای اعلام نتایج انتخابات تخلف است و ستاد پیشگیری از وقوع جرم هم بر این موضوع تاکید دارد.

پرونده‌های تخلف انتخاباتی استان

دادستان یزد درباره تخلفات انتخابات قبل از زمان برگزاری به تشکیل ۵ پرونده مربوط به تخلفات تبلیغاتی و اتهام زنی اشاره کرد و افزود: در روز برگزاری انتخابات تاکنون تخلفی گزارش نشده است و امیدواریم تا هنگام شمارش و اعلام نتایج مشکلی نباشد و کاندیداها و هواداران تابع قانون باشند و اگر گلایه‌ای داشتند حتماً به عوامل اجرایی و نظارتی که در محل صندوق‌ها و سپس در فرمانداری‌ها مستقرهستند، مراجعه کنند.

حدادزاده اظهار کرد: ستاد رسیدگی و پیشگیری از تخلفات به ریاست رئیس کل دادگستری موارد را رصد و از طریق ضابطین پیگیری می‌کند و کمیته فضای مجازی نیز متشکل از دستگاه‌های قضا و دستگاه‌های نظارتی در حال فعالیت هستند که تخلفی رخ ندهد.

کد خبر 6042139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha