۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰

مدیرکل سابق رسانه‌ای دولت آفریقای جنوبی:

کشورهای غربی در نسل‌کشی مردم غزه، شریک جرم هستند

کشورهای غربی در نسل‌کشی مردم غزه، شریک جرم هستند

مقام سابق آفریقای جنوبی با اشاره به حمایت کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این کشورها در جنایت‌های این رژیم در غزه شریک هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی‌الیوم، «محمد فیصل دوجی» مدیر کل سابق رسانه‌ای دولت آفریقای جنوبی اعلام کرد که کشورهای غربی با توجه به حمایت‌های خود از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، دیگر نمی توانند از حقوق بشر حرف بزنند. غرب امروز شریک جرمِ نسل کشی فلسطینیان است.

وی دراین‌باره افزود: سیاست خارجی آفریقای جنوبی مبتنی بر حقوق بشر، عدالت و آزادی است و ما هم مانند آنچه امروز در غزه رخ می دهد، شاهد سرکوب، ظلم و آپارتاید بودیم. بیشتر مقامات آفریقای جنوبی که به فلسطین سفر کردند تاکید داشتند که آنچه در غزه شاهد آن بودند، ده برابر بدتر از چیزی است که در آفریقای جنوبی رخ می داد.

محمدفیصل دوجی در ادامه با اشاره به شکایت دولت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) گفت: هدف از شکایت آفریقای جنوبی به دیوان بین المللی دادگستری در موضوع فلسطین، پایان دادن به سرکوب در غزه و تحقق عدالت و آزادی در فلسطین است.

اوایل بهمن ماه «جوآن دونوگو» قاضی دادگاه لاهه در جلسه صدور حکم درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی درباره وقوع نسل کشی در غزه، تاکید کرد: ما به شدت درباره ادامه کشته شدن غیرنظامیان در نوار غزه نگران هستیم.

*حانیه قلیچ خانی

کد خبر 6045670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha