۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۲۶

چهارمین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی در حافظیه شیراز پایان یافت

چهارمین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی در حافظیه شیراز پایان یافت

شیراز- اختتامیه چهارمین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی، با شعرخوانی در وصف سربازان گمنام امام زمان (عج) و تجلیل از شاعران برتر در حافظیه شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه مراسم اختتامیه چهارمین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی با حضور شاعران مطرح استانی و کشوری در حافظیه شیراز برگزار شد و حاضران در این برنامه ضمن گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) به جایگاه مهم مجاهدت‌های سربازان گمنام در قالب کنگره ملی شعر مکتب گمنامی اشاره کرده و سپس شاعران شاخص و منتخبین کنگره به شعرخوانی در وصف سربازان گمنام پرداختند.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی در همین خصوص گفت: شاعران ۲۷ استان کشور در این دوره در چهار رشته شعر کلاسیک، شعر نو، ترانه، سرود، تصنیف و شعر کودک و نوجوانان ۳۹۳ شعر خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کردند که ١۵ اثر از ٩ استان کشور در این جشنواره به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا طبیب زاده ادامه داد: در بخش شعر کلاسیک ساجده تقی زاده از فارس مقام اول، حیدر منصوری از بوشهر مقام دوم، حسن اسحاقی از کرج مقام سوم و مجتبی خرسندی از قم و بهمن زنگنه از همدان شایسته تقدیر شدند و در بخش شعر نو قاسم بای از گلستان مقام اول، زینب رحمانی از ماهشهر مقام دوم، مصطفی توفیقی از مشهد مقام سوم و زهرا محدثی خراسانی از مشهد شایسته تقدیر شد.

وی افزود: در بخش ترانه، تصنیف و سرود نیز سید ابوالقاسم موسوی از شیراز مقام اول، محمد قریشی از شهرستان مهر مقام دوم، سید حسین ابراهیمی از تهران مقام سوم و محمدرضا صبوریان نیز در این بخش شایسته تقدیر شد و در بخش کودک و نوجوان نیز زهرا عراقی از مشهد و سمیه تورجی از شیراز به رتبه سوم دست یافتند.

در این رویداد مسؤولان و چهره‌های فرهنگی و ادبی چون حجت‌الاسلام والمسلمین حدائق مسؤول بنیاد مهدویت فارس، مدیر کل اطلاعات فارس، رئیس حوزه هنری فارس، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد فارس، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس و شاعران مطرحی چون احد ده بزرگی، ناصر فیض حضور داشتند.

کد خبر 6046180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha