۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران:

۳ نهالستان در شهرستان دهلران فعال است

۳ نهالستان در شهرستان دهلران فعال است

ایلام-رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: هم اکنون سه نهالستان در شهرستان دهلران فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله پارسه ظهر سه شنبه در دیدار با امام جمعه دهلران اظهار کرد: خوشبختانه در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت، برنامه ریزی و توسعه این طرح تا کاشت ۲ میلیون درخت در شهرستان در دستور کار است.

نصراله پارسه عنوان کرد: همه مردم و فعالان زیست محیطی تلاش و همت کنند تا این طرح که از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کاشت یک میلیارد درخت در کشور است محقق شود.

وی ادامه داد: شهرستان دهلران دارای یک نهالستان گرمسیری و ۲ نهالستان سردسیری است و امروز نیز در راستای اجرایی شدن طرح پویش‌های مختلفی با حضور مسئولان، سازمان‌های مردم نهاد و اقشار مختلف مردم در سطح شهرستان اجرا شده است.

پارسه بیان داشت: کنار، کهور، اُکالیپتوس، زالزالک، بنه، بلوط و گز از جمله نهال‌های هستند که در شهرستان دهلران در راستای اجرایی شدن کاشت یک میلیارد درخت کاشت خواهند شد.

وی ادامه داد: سیل از مخاطرات جدی در مناطق سیل خیز است و آبخیزداری در این حوزه نقش موثری دارد وی با اشاره به اینکه دهلران از مناطق سیل خیز است، افزود: با توجه به مطالعات حوزه‌های آبخیز و آبریز بخش‌های موسیان، مرکزی، دشت برتش و بیات در بالادست اراضی کشاورزی اقدامات مهم و موثری داشته و سازه‌های خاکی ایجاد کرده‌ایم و بالای ۹۰ درصد اراضی در این ۲ دشت از سیل در امان هستند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: ضمن اینکه در برتش ۴۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی و ۲ هزار هکتار چاله کنی انجام و در بخش سراب میمه نیز ۶ هزار متر مکعب سازه سنگی ملاتی اجرا کرده‌ایم.

پارسه یادآور شد: امسال ۱۵ هزار متر مکعب ترمیم پخش سیلاب‌های بالادست اراضی کشاورزی برتش با مشارکت مرکز تحقیقات سپاه ناحیه دهلران عملیاتی شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: سال گذشته علی رغم بارندگی‌های خوب که در شهرستان اتفاق افتاد خوشبختانه در بحث پیشگیری از حریق اقدامات خوبی از جمله آتش بر و اقدامات حفاظتی انجام شده و همین امر باعث شد که نسبت به سنوات گذشته حریق در شهرستان به حداقل برسد.

کد خبر 6046873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha