۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲

ظرفیت‌ تبادلات بین‌المللی حوزه پژوهش، پژوهشگاه نیرو برسی شد

ظرفیت‌ تبادلات بین‌المللی حوزه پژوهش، پژوهشگاه نیرو برسی شد

طی نشستی با حضور مدیران وزارت امور خارجه و رییس و اعضای هیات رییسه پژوهشگاه نیرو، ظرفیت‌ تبادلات بین‌المللی حوزه پژوهش، فناوری و آموزشی پژوهشگاه نیرو بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مجید عمید پور رئیس پژوهشگاه نیرو در این نشست ضمن معرفی ظرفیت‌های پژوهشگاه در زمینه‌های مختلف حوزه آب و برق، به مأموریت این مجموعه در خصوص پیگیری دیپلماسی آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و افزود: هم اکنون این پژوهشگاه، از ظرفیت و پتانسیل لازم برای تبادلات علمی و فناورانه و نیز تبادل پژوهشگر برخوردار است.

وی افزود: پژوهشگاه نیرو به عنوان هاب صنعت آب و برق با دانشگاه‌های کشور و شرکت‌های دانش بنیان است و این قابلیت را دارد که این مراکز را با مراکز علمی و دانشگاهی خارج از کشور متصل کند.

محمدرضا ناظری مدیرکل دفتر هماهنگی‌های اقتصادی وزارت امور خارجه، با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشگاه نیرو، احصای این توانمندی‌ها توسط پژوهشگاه و امور بین‌الملل وزارت نیرو و اعلام به امور خارجه را خواستار شد.

وی اظهار کرد: در پژوهشگاه نیرو ظرفیت بزرگی برای دیپلماسی انرژی کشور احساس می‌شود که در صورت احصا و اعلام این توانمندی‌ها به امور خارجه، همکاران این وزارتخانه، توانمندی‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه اعلام شده را در مذاکرات خارجی مطرح و عملیاتی خواهند کرد.

کد خبر 6047744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha