۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴

در گفت و گو با مهر عنوان شد؛

توزیع ۱۰ هزار اصله نهال رایگان در فومن

توزیع ۱۰ هزار اصله نهال رایگان در فومن

فومن- رییس منابع طبیعی و آبخیزداری فومن از توزیع ۱۰ هزار اصله نهال رایگان همزمان با هفته منابع طبیعی در سطح این شهرستان خبر داد.

رسول نوروزی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به گرامیداشت هفته منابع طبیعی و توجه به منابع طبیعی به دلیل اثربخشی در تولید و محیط زیست از ضروریات است، اظهار کرد: امنیت غذایی با حفظ دو رکن اساسی تولید یعنی آب و خاک محقق می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر «منابع طبیعی با مشارکت مردم، برای مردم» افزود: بر همین اساس تعداد ۱۰ هزار اصله نهال از گونه‌های مثمر و غیر مثمر با هدف توسعه فضاهای سبز، مهار گرد و غبار و مقابله با ریز گردها توسط عموم مردم و در سراسر شهرستان فومن غرس می‌شود.

توزیع ۱۰ هزار اصله نهال رایگان در فومن

نوروزی ادامه داد: کاشت نهال و توسعه فضاهای سبز شهری و روستایی در قالب کاشت یک میلیارد درخت از برنامه‌های اولویت دار منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان است که با مشارکت همه اقشار مختلف مردم به سرانجام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: کاهش سرانه فضای سبز، افزایش تولید کربن و کاهش تولید اکسیژن از چالش‌های پیش روی سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی است که با مشارکت مردم و به کارگیری تمام ظرفیت‌های دولتی و بخش خصوصی این مشکل باید برطرف شود.

کد خبر 6047833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha