۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸

مدیرکل میراث فرهنگی البرز:

عرصه و حریم ۵ اثر تاریخی در البرز تصویب شد

عرصه و حریم ۵ اثر تاریخی در البرز تصویب شد

کرج- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از تصویب عرصه و حریم پنج اثر تاریخی استان در شورای ثبت سیاستگذاری تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم خاکی عنوان کرد: در شورای ثبت سیاست‌گذاری تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی در وزارت میراث فرهنگی، پرونده‌هایی که از استان البرز برای تعیین حریم به وزارت متبوع ارسال شده بودند ارائه شدند و از مجموع ۶ اثر ارسالی، عرصه و حریم پنج اثر تصویب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز افزود: چهار اثر تاریخی در قالب مجموعه صیادیه در اشتهارد شامل حمام مردانه، حمام زنانه، حسینیه و امامزاده ام صغرا و ام کبری به تصویب رسید. همچنین حریم منزل مرحوم مصدق در شهرستان نظرآباد مورد تصویب قرار گرفت.

وی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران را ششمین پرونده ارسالی برای تعیین حریم دانست و گفت: حریم این مجموعه تاریخی تأیید شده و فقط مرحله بازدید اعضای شورای سیاست گذاری برای ابلاغ ضوابط حریم باقی مانده که امیدواریم در سال آینده حریم این مجموعه نیز تصویب شود.

خاکی با بیان اینکه پرونده تعیین حریم مسجد جامع اشتهارد نیز آماده شده که در سال آینده در شورای سیاست‌گذاری ارائه می‌شود، مطرح کرد: تاکنون تعیین عرصه و حریم ۱۹ محوطه و بنای تاریخی در استان البرز انجام شده که با این تعداد به ۲۴ اثر می‌رسد.

کد خبر 6047940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha