۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱

مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان عنوان کرد؛

فعالیت ۹۷۲ کانون در مساجد گیلان

فعالیت ۹۷۲ کانون در مساجد گیلان

رشت- مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به فعالیت ۹۷۲ کانون در مساجد استان گفت : مدیران کانون‌های مساجد سرداران مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا حاجتی ظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از منتخبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان ضمن تبریک ۱۸ اسفند، سالروز تأسیس کانون‌های مساجد اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بهترین بستر برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی توسط مردم و قرارگاه مبارزه با جنگ نرم دشمنان است.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۲۷ هزار کانون در مساجد سراسر کشور و ۹۷۲ کانون در مساجد گیلان افزود: مدیران کانون‌های مساجد سرداران مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند.

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه ۸۷ کانون تخصصی خواهران نیز امسال در گیلان تأسیس شده است، اضافه کرد: با اجرای طرح باشگاه بچه‌های مسجد بالغ بر ۷ هزار عضو جدید به شبکه کانون‌های مساجد استان پیوسته و تعداد اعضای کانون‌های گیلان به ۷۲ هزار نفر رسیده است.

حجت الاسلام حاجتی به تشریح حوزه فعالیت کانون‌های مساجد پرداخت و با بیان اینکه مسجد مرکز حکمرانی جهان اسلام است، تصریح کرد: اداره جامعه اسلامی باید در درون مسجد شکل گیرد تا مسجد حکمران در همه مسائل اجتماعی و فرهنگی بوده و در همه اتفاقات جامعه تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد به عنوان یک رکن در درون مسجد و دستیار فرهنگی امام جماعت فعالیت می‌کنند تصریح کرد: یکی از رسالت‌های کانون‌های مساجد احیا نقش واقعی فرهنگی، هنری، آموزشی و تبلیغی مسجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان ادامه داد: رسالت کانون‌های مساجد تربیت هنرمند انقلابی در بستر مسجد است تا هنر را در اختیار مسجد و انقلاب قرار دهند.

وی توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در روستاها و مقابله با تهاجم فرهنگی را از دیگر رسالت‌های کانون‌های مساجد عنوان کرد و بیان داشت: مدیران کانون‌های مساجد سرداران مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند، تهاجمی که امروز جوانان ما را هدف قرار داده و تمام هدف خود را در تقابل بین دو تمدن اسلام و غرب قرار داده است.

وی به راه اندازی ۸۷ کانون تخصصی خواهران در استان و کسب رتبه نخست گیلان در کشور تصریح کرد: راه اندازی و تأسیس کانون تخصصی خواهران به منظور توجه به هویت زن مسلمان، نقش زن در اسلام و الگوی سوم زن مورد تاکید مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 6048159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha