۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹

عضو بنیاد هدایت تهران:

مسجد قلب تپنده هر محله است

مسجد قلب تپنده هر محله است

مشهد- عضو بنیاد هدایت تهران با اشاره به اینکه مسجد قلب تپنده هر محله است، گفت: باید مسجد را از صرف نماز خواندن خارج کنیم و مردم نیازهای مادی و معنوی خود را در مسجد پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی عارفی نسب ظهر چهارشنبه در نشست توانمندی سازی شهید اصلانی ویژه امامان و کنشگران مسجدی با بیان اینکه نباید نسبت به مشکلات محله و خانواده بی تفاوت نباشیم، اظهار کرد: اگر دیدیم فردی در مسیر اشتباه حرکت می‌کند باید تذکر دهیم.

عضو بنیاد هدایت تهران با اشاره به اینکه تمام خوبی‌ها قطره‌ای در برابر دریای امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: چرا که امر به معروف واجب قطعی است و ما باید دغدغه مند و دلسوز باشیم.

وی بیان کرد: اگر کار تیمی انجام ندهیم، کار جلو نمی‌رود. در جهاد تبیین باید بتوانیم قشر خاکستری را پای کار بیاوریم.

عارفی نسب با اشاره به آیه «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُری آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکات مِنَ السَّماءِ وَ الأَرْضِ، و اگر اهل شهرها و آبادی‌ها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم.» گفت: اگر تقوای اجتماعی رعایت کردید و انسان‌های خوبی بودید، برکات آسمان نازل می‌شود.

عضو بنیاد هدایت تهران گفت: هر حکومتی یک سیستم عامل دارد و سیستم عامل حکومت اسلامی، امامت و ولایت است. اگر می‌خواهیم کاری انجام دهیم باید امامت را احیا کنیم و این مساله با محوریت مساجد محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد قلب تپنده هر محله است، ابراز کرد: باید مسجد را از صرف نماز خواندن خارج کنیم و مردم نیازهای مادی و معنوی خود را در مسجد پیدا کنند و برای حضور در خانه خدا لحظه شماری کنند. بعد کرونا حضور مردم در مسجد ریزش داشت و متأسفانه ما پیگیر چرایی آن نشدیم.

عارفی نسب بیان کرد: اگر ما بخواهیم در سطح جهانی ایده را پیاده کنیم باید مساجد را احیا کنیم و این کار با محوریت امام جماعت مسجد محقق می‌شود.

عضو بنیاد هدایت تهران با اشاره به اینکه هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم باید پیوست فرهنگی داشته باشد، افزود: اگر بخواهیم مساجد پویا شود باید حلقه‌های میانی شناسایی و تقویت شوند.

کد خبر 6048194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha