دیده بان اروپا مدیترانه حقوق بشر:

بازداشتگاه‌های اسراییل روی گونتانامو را سفید کرده است

بازداشتگاه‌های اسراییل روی گونتانامو را سفید کرده است

یک سازمان حقوق بشری با اشاره به انجام شدیدترین شکنجه‌های وحشیانه در بازداشت‌گاه‌های رژیم صهیونیستی ضد اسرای غزه اعلام کرد که این مراکز روی گونتانامو را سفید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، دیده‌بان اروپا- مدیترانه حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای از تجاوز به اسرا و بازداشتی‌های ساکن غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرد که این زندانیان در معرض کشتار و شکنجه وحشیانه قرار دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی هزاران نفر از جوانان نوار غزه را در جریان حمله وحشیانه زمینی به این منطقه بازداشت کرده و صدها نفر از آنها را همچنان در بازداشت‌گاه‌ها و زندان‌های خود نگه داشته است.

این مرکز حقوق بشری تاکید کرد که زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی به مراکزی خونبارتر از زندان گوانتانامای آمریکا تبدیل شده و انواع مختلفی از شکنجه‌های وحشیانه و بدرفتاری و توهین و تحقیر زندانیان در آن اجرا می‌شود.

در همین راستا روزنامه عبری زبان هاآرتص اخیرا اعلام کرده که ۲۷ زندانی غزه در جریان بازجویی‌ها و بازداشت در مراکز نظامی اسراییل یا در نتیجه شکنجه و جلوگیری از مداوا جان خود را از دست داده‌اند.

این افراد در زندان‌های «سدی تیمان» در نزدیکی بئر السبع و «عناتوت» در نزدیکی شهر قدس اشغالی یا در مراکز دیگر به شهادت رسیده اند، ولی ارتش اسراییل هیچ اشاره‌ای به جزئیات بازداشت منجر به شهادت آنها نکرده است.

علاوه بر اسرای غزه از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۷۵۰۰ نفر در کرانه باختری به بازداشت نظامیان اشغالگر اسراییلی درآمدند.

کد خبر 6051199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha