۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۰۰

مدیر اجتماعی اداره‌کل تعاون کردستان تاکید کرد؛

لزوم شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل با همراهی مردم

لزوم شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل با همراهی مردم

سنندج-مدیر اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بر لزوم شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل با همراهی مردم و نهادهای حمایتی در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نسرین ویسانی در جلسه ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، نقش سازمان‌های حمایتی را در این زمینه مهم دانست و اظهار کرد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تنهایی نمی‌تواند به همه مسائل مربوط به شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در جامعه بپردازد بنابراین باید دستگاه‌ها و حتی مردم در این زمینه نقش ایفا کنند.

مدیر اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نهادهایی چون سازمان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) می‌توانند فرزندان طلاق، بی‌سرپرست و بدسرپرست که از درس و مدرسه باز مانده‌اند را شناسایی کرده و در راستای جلوگیری از انحرافات احتمالی و آسیب‌های اجتماعی، برای آموزش به اداره آموزش و پرورش معرفی کنند.

عقد تفاهمنامه همکاری بین اداره‌کار و بهزیستی برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل

سرپرست اداره بیمه‌ای و آسیب‌های اجتماعی اداره کل کار استان کردستان نیز با تشریح برنامه تحولی ارائه خدمات مددکاری به کودکان بازمانده از تحصیل ۶ الی ۱۱ ساله در خانوارهای ایرانی فقیر و کم برخوردار ۵ دهک اول درآمدی، خواستار شناسایی و تکمیل اطلاعات خواسته شده برای اجرای عقد تفاهمنامه فی مابین اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره‌کل بهزیستی استان شد.

فردین شیخی اظهار داشت: از جمله خدمات مورد انتظار در اجرای این برنامه تحولی شناسایی، بررسی کارشناسی دلایل ترک تحصیل کودکان و راهنمایی خانواده‌ها و پیگیری تا بازگشت به تحصیل این کودکان است.

وی ادامه داد: در اجرای این برنامه تحولی تعداد ۱۰۰ کودک برای شناسایی توسط سازمان بهزیستی و مراکز مثبت زندگی با بهره گیری از کارشناسان و مددکاران اجتماعی مورد انتظار است و همچنین اعتبار مورد نیاز این طرح از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأمین و به استان ابلاغ شده است.

گفتنی است؛ در پایان این نشست اعضای حاضر در جلسه نظرات و دیدگاه‌های خویش را بیان و بر جدیت شناسایی بازماندگان از تحصیل تاکید کردند.

کد خبر 6051668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha