۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۲۲

مدیر پروژه طرح سراسری دیدار اعلام کرد؛

اجرای طرح سراسری «دیدار» همزمان با آغاز ماه رمضان و نوروز در مشهد

اجرای طرح سراسری «دیدار» همزمان با آغاز ماه رمضان و نوروز در مشهد

مشهد- مدیر پروژه طرح سراسری دیدار گفت: طرح دیدار که کالاهای اساسی و معیشتی مردم را در بردارد با سه شاخصه ویژه همزمان با ماه مبارک رمضان و نوروز در مشهد اجرا می‌شود.

به گزارش مهر، محمد حسن موسی زاده، عصر دوشنبه در مراسم شروع به کار سکوهای دائمی طرح سراسری دیدار در مشهد اظهار کرد: در طرح دیدار مردم می‌توانند خرید اعتباری با سه شاخصه داشته باشند که اولاً این خرید اعتباری هیچ گونه افزایش قیمتی ندارد و هیچ تفاوتی با خرید نقدی ندارد و دوماً هر مقدار کالا که برای بار اول خرید می‌کنند، نیاز به پرداخت نقدی ندارد و به میزان اعتباری که دارند می‌توانند خرید انجام دهند و سوم اینکه نیاز به کارت بانکی ندارد و با کارت ملی می‌توان خرید انجام داد.

مدیر پروژه طرح سراسری دیدار بیان کرد: دو دسته از مشتریان وجود دارد توثیق گروهی که سازمان‌ها و ادارات برای کارکنان و بازنشستگان و مستمری بگیران میزان شارژ را انجام می‌دهند و دسته دوم افرادی که هیچ ارتباطی با سازمان‌ها ندارند.

وی ادامه داد: در توثیق گروهی (کسی که به او اعتماد می‌شود) سازمان مشخص می‌کند که چه مقدار می‌تواند خرید داشته باشد و بستگی دارد که به کدام فروشگاه مراجعه می‌کند در توثیق انفرادی که از طریق بانک عامل میزان اعتبار مشخص می‌شود.

موسی زاده بیان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای متفاوت درصدهای مختلف و مدت زمان متغیر را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند و بعضی‌ها سه ماهه و بعضی شش ماهه مهلت برای تسویه در نظر گرفته‌اند.

مدیر پروژه طرح سراسری دیدار با بیان مثالی از میزان خرید اول هر شخص در این طرح گفت و افزود: میزان اعتباری که کد ملی شارژ شده ضرب در تعداد ماه‌هایی که فروشگاه کالاهایش را به صورت قسط عرضه می‌کند، خرید اول شخص را مشخص می‌کند، به عنوان مثال اگر فردی کارت ملی اش ۵ میلیون اعتبار داشته باشد و فروشگاهی کالایش را سه ماهه عرضه کند این فرد می‌تواند ۱۵ میلیون تومان را در یک زمان و به یک باره خرید کند و مبلغ را در سه قسط پرداخت کند که این کار افزایش توان خرید در مرحله اول را برای فرد به همراه دارد.

وی با اشاره به اعتبارهای فردی کرد و ادامه داد: در توثیق (اعتبار) های فردی، هر فرد می‌تواند به بانک‌هایی که اطلاع رسانی شده است مراجعه کنند و بانک عامل میزان اعتبار شخص را مشخص می‌کند اما باز هم هیچ کارت بانکی دریافت نمی‌شود و صرفاً با آن مبلغ در کارت ملی شارژ می‌شود و می‌توانند به فروشگاه‌های طرف قرارداد سطح شهر مراجعه و خرید کند و هنگام مراجعه به صندوقدار با دادن شماره ملی یک کد ۴ رقمی احراز هویت به صورت پیامک به شماره تلفن صاحب کارت ملی ارسال می‌شود و با ثبت آن در سیستم صحت سنجی انجام می‌شود.

موسی زاده بیان کرد: بازپرداخت اقساط این طرح پس از یک ماه تنفس صورت می‌گیرد و هیچ گونه سود و نرخ بهره و افزایش قیمت ندارد.

کد خبر 6052788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha