۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱

مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) لاهرود:

ماه رمضان بسترساز تقویت اخلاص و خداباوری در زندگی انسان است

ماه رمضان بسترساز تقویت اخلاص و خداباوری در زندگی انسان است

لاهرود- مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: روزه داری در ماه مبارک رمضان زمینه‌ساز تقویت اخلاص و خداباوری در زندگی انسان می‌شود.

اسماعیل دستگزار در گفت‌ وگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از آثار و برکات حضور در ضیافت الهی و روزه‌داری در ماه مبارک رمضان تقویت معاد باوری و عدم تکیه و اعتماد به حیات ناپایدار و زودگذر دنیوی است.

وی با بیان اینکه افراد روزه‌دار با تحمل گرسنگی، تشنگی، گرما و سختی‌های روزه‌داری در ایام ماه رمضان به نوعی متوجه تشنگی و گرسنگی حیات ابدی می‌شوند، افزود: پرهیز و ریاضت معنوی کوتاه مدت در طول روز نیز موجب رقت قلب و دل کندن از وابستگی‌های مادی و دنیوی شده و قلب را آماده پرواز به سوی حقایق و معنویات عالم می‌کند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود بیان کرد: این توجه به حیات ابدی و دل کندن از لذت مادی به نوعی موجب تقویت خویشتن‌داری و تقویت سیستم ایمنی روح و روان در برابر سختی‌ها، کشش‌های شهوانی و شیطانی می‌شود.

دستگزار روزه‌داری در ماه رمضان را عامل تقویت خداباوری و اخلاص دانست و تصریح کرد: عمل عبادی روزه‌داری به واسطه پنهان و مخفی بودنش به طور چشم‌گیری می‌تواند زمینه ساز تقویت اخلاص و خداباوری در زندگی انسان شود، در واقع این شاخص مهم سلامت معنوی اگر در زندگی انسان تقویت و بهبود یابد، به جرأت می‌توان ادعا کرد که بسیاری از ناملایمات و رذائل اخلاقی در زندگی انسان رخت خواهد بست.

وی تاکید کرد: عشق و علاقه به خدا مانع ارتباط با شیطان و هوا خواهی در زندگی می‌شود، انسانی که اخلاص را سرلوحه کارهای خود قرار داده هیچگاه رفتار و کرداری که مایه ناراحتی و ناخشنودی باری تعالی می‌شود را از خود نشان نمی‌دهد، موفقیت در این عرصه مهم به طور چشمگیری در سلامت معنوی انسان تأثیر مستقیمی خواهد گذاشت.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود، روزه داری در ماه رمضان را موجب تقویت نوع دوستی و اخلاق‌مداری دانست و خاطرنشان کرد:
روزه داری آثار و برکات فراوانی بر نوع عملکرد انسان بر جای می‌گذارد، به طوری که شاخص و عناصری همچون صبر و بردباری را در زندگی انسان بهبود می‌بخشد.

دستگزار تصریح کرد: در واقع فرصت یک ماه روزه‌داری و بندگی و ارتباط با خدای متعال در حین اینکه موجب تقویت فضائل و کمالات اخلاقی در سبک زندگی دینی می‌شود، موجب می‌شود مهارت خویشتن‌داری و خود کنترلی انسان در برابر ناملایمات و سختی‌های زندگی و همچنین گرایش‌های مادی و دنیوی اصلاح شود.

کد خبر 6052853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha