۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰

گزارش سالانه نهادهای اطلاعاتی آمریکا:

روسیه به‌دنبال رویارویی مستقیم با غرب نیست

روسیه به‌دنبال رویارویی مستقیم با غرب نیست

نهادهای اطلاعاتی آمریکا در ارزیابی سالانه تهدیدهای امنیت ملی، اعلام کردند که روسیه تقریبا به طور قطع به‌دنبال اجتناب از رویارویی نظامی مستقیم با اعضای ناتو است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا در گزارش ارزیابی تهدیدها علیه امنیت ملی این کشور در سال ۲۰۲۴، نوشته است که روسیه تقریباً به طور قطع به‌دنبال رویارویی مستقیم با اعضای ناتو نبوده و مانورهای ژئوپولیتیکی‌اش را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که از جنگ جهانی پرهیز کند.

این گزارش که داده‌های دریافتی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(CIA) و ۱۷ نهاد اطلاعاتی دیگر پردازش کرده است، پیش‌بینی می‌کند که مسکو «همچنان به فعالیت‌های نامتقارن خود ادامه می‌دهد اما سطح آن را پایین‌تر از آستانه رویارویی نظامی جهانی نگه می‌دارد.»

در ادامه این گزارش آمده است: روسیه در حوزه‌های گسترده‌ای همچنان دشمنی سرسخت و توانمند محسوب می‌شود و به‌دنبال این است تا منافع خود را در عرصه جهانی به منصه ظهور گذاشته و از آن دفاع و آمریکا و غرب را تضعیف کند.»

به ادعای نهادهای اطلاعاتی آمریکا، جنگ اوکراین «خسارت قابل توجهی» به روسیه وارد کرده اما این بحران به تقویت ائتلاف‌های ضدآمریکایی منجر شده است. روسیه روابط با چین، ایران و کره شمالی را به منظور تقویت تولیدات دفاعی‌اش افزایش داده است.

در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه احتمالاً معتقد است که راهبرد او در اوکراین جواب می‌دهد و کمک غرب به کی‌یف متوقف می‌شود و دلیل آن هم تا حدی جنگ بین حماس و اسرائیل است.

همچنین در این گزارش اذعان شده است که نیروهای روسیه از اواخر پارسال پیشروی‌هایی داشته و دستاوردهایی را در اوکراین به‌دست آورده‌اند.

ویلیام برنز، رئیس سی‌آی‌ای دیروز در نشست کمیته اطلاعات سنا گفت: فکر می‌کنم که بدون کمک مضاعف در سال ۲۰۲۴، مناطق بیشتری همچون آودیوکا از دست خواهد رفت و معتقدم که عدم تأمین بودجه برای اوکراین، اشتباهی بزرگ و تاریخی برای آمریکا خواهد بود.

کد خبر 6053163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha