حماس: بیانیه آنروا از شکست جامعه بین‌الملل حکایت دارد

حماس: بیانیه آنروا از شکست جامعه بین‌الملل حکایت دارد

جنبش حماس اعلام کرد که بیانیه آنروا در خصوص عدم وجود اراده بین‌المللی برای ورود کمک‌ها به نوار غزه نشان از شکست و ناکامی جامعه بین‌الملل دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نسبت به بیانیه اخیر آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی آنروا واکنش نشان داد.

جنبش حماس اعلام کرد: بیانیه آنروا در خصوص عدم وجود اراده بین‌المللی برای ورود کمک‌ها به نوار غزه در سایه گسترش قحطی و گرسنگی در نوار غزه، اعلام شکست و ناکامی جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد و تن‌دادن به سیاست‌های نسل‌کشی جمعی شمرده می‌شود؛ سیاست‌‎هایی که ارتش رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه پیاده می‌کند.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: ما خواسته خود از تمامی طرف‌های تاثیرگذار را در خصوص ضرورت اقدام فوری برای ناچارساختن مقامات اشغالگر به گشودن تمامی گذرگاه‌های زمینی نوار غزه به ویژه گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم به عنوان سریع‌ترین وسیله‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تکرار می‌کنیم.

جنبش حماس اعلام کرد: ما دوباره تاکید می‌کنیم که کمبود موادغذایی ضروری باید جبران شود؛ موضوعی که با رسیدن شمار کودکان شهید سوتغذیه و کم‌آبی به نزدیک به ۳۰ نفر، جان صدها کودک را تهدید می‌کند.

گفتنی است پیش از این سخنگوی آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گذرگاه‌های موجود در غزه را بهترین راه برای تسهیل ورود کمک‌های انسانی به این منطقه دانست.

وی تاکید کرد که اوضاع نوار غزه فاجعه‌بار و دردناک است و مسیرهای ورود کمک‌های انسانی به غزه کاملاً مشخص است، اما اراده بین‌المللی برای ورود زمینی این کمک‌ها به غزه وجود ندارد.

کد خبر 6053684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha