۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خبر داد؛

جابه‌جایی بیش از ۹۱۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود

جابه‌جایی بیش از ۹۱۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود

بیرجند- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابه‌جایی ۹۱۰تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود طی ۱۱ ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسداله جلال زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۹۱۰ هزار و ۸۰ تن کالا اعم از صادرات وترانزیت با ۳۳۹۲۸ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی ماهیرود انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از این میزان جابجایی کالا، ۴۲۷ هزار و ۲۳۶ تن کالا صادرات و ۴۸۲ هزار و ۸۴۴ تن کالای ترانزیتی به کشور افغانستان حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جابجایی کالا در بخش صادرات از نظر وزنی ۴ درصد و از نظر سفر کامیون ۴۲ درصد رشد و در بخش ترانزیت ۳۸۰ درصد رشد داشته است.

جلال زاده بیان کرد: عمده ترین کالاهای صادراتی از پایانه مرزی ماهیرود را فراورده‌های نفتی و سیمان اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به افزایش ۴۳ درصدی جابجایی مسافر از این پایانه افزود: طی ۱۱ ماهه امسال تعداد ۳۵ هزار و ۸۶۰ نفر مسافر ورودی و هزار و ۲۳ هزار ۳۴۶ نفر مسافر خروجی از پایانه مرزی استان تردد کرده‌اند که میانگین کل تردد روزانه مسافر حدود ۲۴۰ نفر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در پایان به پیگیری‌های مکرر در خصوص افزایش تعداد شرکت‌های مسافربری و ساماندهی ناوگان سواری کرایه مستقر در مرز ماهیرود، همچنین ارتقا سطح خدمات به مسافرین در سالن مسافربری جهت رفاه حال مسافرین از مرز ماهیرود اشاره کرد.

کد خبر 6054275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha