۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳

امام جمعه خارگ:

نهضت ملی‌شدن صنعت نفت با حضور مردم و رهبری روحانیت به ثمر رسید

نهضت ملی‌شدن صنعت نفت با حضور مردم و رهبری روحانیت به ثمر رسید

بوشهر- امام جمعه خارگ گفت: نهضت ملی‌شدن صنعت نفت با حضور و فداکاری مردم، رهبری روحانیت ربّانی به سرانجام رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ اظهار داشت: عید نوروز برای انسان با تقوا همراه با بیداری و احیا است. و این بیداری با تفکر و تدبر حاصل می‌شود.همزمانی ماه مبارک رمضان با عید نوروز یک پیام مشترک دارد و آن احیا زندگی است که با خداباوری حاصل خواهد شد.

وی افزود: آنجا که خدا باشد منافع فردی و اجتماعی مردم تأمین خواهد شد. این را در قضیه ملی شدن نفت در تاریخ می‌بینیم.نهضت ملی‌شدن صنعت نفت در ۲۹ اسفند ۱۳۲۹ با حضور و فداکاری مردم، رهبری روحانیت ربّانی مثل مرحوم آیت‌الله کاشانی، جانفشانی‌های جریان‌های انقلابی مثل گروه فداییان اسلام، همبستگی مقطعی بخشی از نخبگان و خواص جامعه مثل دکتر مصدق با اراده مردم ایران، به پیروزی رسید، از ابعاد مهم و مغفول این نهضت، فتاوای مراجع تقلید در لزوم ملی شدن نفت ایران است.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: از حضور ارزشمند روحانیت و مبلغان عزیز و قاریان قرآن و همه عزیزانی که برای شکوه و عظمت ماه مبارک رمضان در جزیره خارگ تلاش دارند کمال تشکر داریم. از مردم عزیز جزیره می‌خواهم فرصت بهره برداری از معارف و معنویات را غنیمت بدانیم و از همه مردم عزیز دعوت می‌کنم در مراسم محوری قرائت قرآن حضور فعال داشته باشند.

حجت الاسلام کارگر گفت: ۱۵ مراسم قرائت در جزیره داریم که در نوع خود بی بدیل است. مراسم در مساجد شیعه و سنی، حسینیه اعظم، زینبیه شهرک ۲۲ بهمن و مجموعه‌های صنعت و مجموعه‌های نظامی برگزار هست.

کد خبر 6055629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha