۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴

مدیرکل هواشناسی زنجان خبر داد؛

بارش برف در مناطق کوهستانی استان زنجان

بارش برف در مناطق کوهستانی استان زنجان

زنجان- مدیرکل هواشناسی زنجان با اشاره به بارش برف در مناطق کوهستانی استان گفت: با توجه به شدت بارش ها احتمال کولاک در گردنه ها وجود دارد.

محمدرضا رحمان نیا در گفت وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از شامگاه جمعه در استان زنجان از تداوم بارش‌ها تا امشب خبر داد و گفت: سامانه بارشی که از جمعه شب وارد استان شد بارش‌های پراکنده باران را در مناطق مختلف در پی داشت که این بارندگی‌ها در نقاط کوهستانی به صورت برف بود.

وی با بیان اینکه ورزش شدید باد برای بعد از ظهر امروز پیش بینی شده است، افزود: سامانه بارشی مستقر در استان تا آخر امشب فعال است و به دلیل شدت گرفتن وزش باد احتمال وقوع کولاک در ارتفاعات و گردنه‌های استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی قوی روز دوشنبه وارد استان خواهد شد که با توجه به تحلیل دادها، پیش بینی می‌شود بارش‌های قابل توجهی را خواهد داشت، این بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

رحمان نیا با بیان اینکه بارش‌ها در ارتفاعات شهرستان طارم و غرب شهرستان ماهنشان به صورت برف خواهد بود، افزود: از هموطنان در خواست می‌شود در صورت امکان از تردد در مسیرهای کوهستانی و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و حضور در مناطق مرتفع به دلیل وقوع رعد و برق خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با تاکید بر اینکه انتظار داریم در چنین شرایط جوی، هم‌وطنان از تردد در مسیرهای کوهستانی و نیز توقف در کنار حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند، افزود: گزارش‌ها حاکی از آن است که دمای هوای زنجان با ۲ درجه سانتی‌گراد کاهش نسبت به روز گذشته به ۵ درجه سانتی‌گراد در این ساعت رسیده است.

کد خبر 6056025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha