۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴

اختلال در جی‌پی‌اس هواپیمای حامل شاپس در نزدیکی کالینینگراد روسیه

اختلال در جی‌پی‌اس هواپیمای حامل شاپس در نزدیکی کالینینگراد روسیه

وزارت دفاع انگلیس به طور علنی از بروز اختلال در سیستم جی‌پی‌اس هواپیمای حامل وزیر دفاع این کشور در نزدیکی منطقه کالینینگراد روسیه، به شدت ابراز نگرانی کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سیستم ردیاب (جی‌پی‌اس) هواپیمای حامل گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس حین پرواز در نزدیکی منطقه کالینینگراد روسیه، برای لحظاتی دچار اختلال شد؛ اتفاقی که وزارت دفاع انگلیس به شدت نسبت به آن ابراز نگرانی کرده است!

گرچه لندن کسی را مسوول این حادثه اعلام نکرده است اما رسانه‌های انگلیسی مدعی هستند که مسکو پشت این اختلال رادیویی بوده است. وزارت دفاع انگلیس پس از این حادثه به طور علنی آن را اعلام کرد و سخنگوی این وزارتخانه گفت که تداخل الکترونیکی در حالی رخ داد که شاپس در مسیر بازگشت از لهستان به انگلیس بود.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که هیچ خطری هواپیما و سرنشینان را تهدید نکرد و «وقوع چنین اتفاقی برای هواپیماهای عبور از نزدیکی کالینینگراد که قلمرو روسیه محسوب می‌شود، غیرعادی نیست.»

یکی از مقامات وزارت دفاع انگلیس که نخواست نامش فاش شود، به تایمز گفت: گرچه نیروی هوایی انگلیس آماده مقابله با چنین اتفاقاتی است اما بهرحال، چنین حوادثی هواپیماهای غیرنظامی و جان مردم را به خطر می‌اندازد. این حادثه هیچ توجیهی ندارد و اقدامی به‌شدت غیرمسوولانه از جانب روسیه بود.

کد خبر 6056204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha