۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱

پاسخ زاخارووا به پیشنهاد آتش‌بس ماکرون

پاسخ زاخارووا به پیشنهاد آتش‌بس ماکرون

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تازه‌ترین اظهارات رییس جمهور فرانسه درباره آتش‌بس موقت در جنگ اوکراین، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به درخواست امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس در جنگ اوکراین در جریان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، گفت که ماکرون اول باید ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کند و سپس پیشنهاد آتش‌بس بدهد.

زاخارووا تاکید کرد: در پاسخ به ماکرون، پیشنهادی دارم؛ تامین سلاح‌هایی که برای کشتن غیرنظامیان استفاده می‌شود را متوقف کنید و دست از تامین مالی تروریسم بردارید!

وی تصریح کرد: همچنین به ماکرون پیشنهاد می‌دهم که به طرفین جنگ خاورمیانه (غزه) نیز پیشنهاد مشابهی بدهد. حرف فرانسه احتمالاً آنجا بیشتر خریدار دارد!

ماکرون پیش‌تر گفته بود که از روسیه درخواست خواهد کرد تا در بازه برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در اوکراین آتش‌بس برقرار شود. بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود.

کد خبر 6057224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • DE ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
      این زن لاغر مردنی هرچند گاهی چرت می گوید خود روسبه صدها هزار غیرنظامی کشته و دنبال ارعاب مردم اکراین است واقعا مردم دنیا و اروپاییان بی غیرت هستند و سلاح و نیرو به اکراین نمی دهند تا کار روس را تمام کند روسیه فقط یک میایون نیرو نظامی دارد اگر یک درصد جمعیت اروپا ارتش تشکیل دهند کار روس تمام می شود
      • آریت AT ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
        1 0
        بیخیال داداش خودتو اذیت نکن شکست اروپا دردناکه واست میدونم ولی باید بپذیری قدرت دوم جهان روسیه هستش اروپا هیچ نقشی در سیاست نداره همیشه بازی دست دو قدرت جهان آمریکا و روسیه بوده ک این وسط چین داره باهاشون بازی میکنه
    • ایرانی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      0 0
      سلام کار دلغک یهودی کم گم تمام است من میگم زلنسکی احمق توسط مردم ترور می شود این یقین است