۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۴۲

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

صدور هشدار سطح نارنجی در اردبیل/ساکنین حریم رودخانه‌هامراقب باشند

صدور هشدار سطح نارنجی در اردبیل/ساکنین حریم رودخانه‌هامراقب باشند

اردبیل - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خصوص ناپایداری شدید جوی و فعالیت سامانه بارشی طی روزهای آینده در سطح استان اردبیل لازم و ضروری است.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خصوص ناپایداری شدید جوی و فعالیت سامانه بارشی طی روزهای آینده در سطح استان اردبیل لازم و ضروری است.

وی افزود: بر این اساس، وزش بادهای نسبتاً شدید، بارش باران (بارندگی شدید از ظهر سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه)، بارش باران و برف در مناطق کوهستانی از اواخر روز سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه، رخداد رعدوبرق به‌طور متناوب از عصر دوشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه و احتمال بارش تگرگ، انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: آب‌گرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه به‌ویژه در دامنه کوه‌ها، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و لغزندگی جاده‌های کوهستانی، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

کوهی ادامه داد: پرهیز از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در روز سه‌شنبه، بررسی استحکام سازه‌های سبک، تمهیدات لازم برای مدیریت فعالیت کسبه‌های بازار نوروزی در فضای باز طی زمان بارش، عدم توقف و اتراق در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، اجتناب از صعود به ارتفاعات به‌ویژه قله سبلان، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، تمهیدات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی و امدادی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

کد خبر 6057688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha