۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان خبرداد؛

یک میلیون نفر شهروند کرمانی از شبکه فاضلاب بهره مند می شوند

یک میلیون نفر شهروند کرمانی از شبکه فاضلاب بهره مند می شوند

کرمان_ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان از تحت پوشش قرار گرفتن یک میلیون نفر از شهروندان کرمانی از طرح فاضلاب خبر داد.

به گزارش خبرنگارمهر، علیرضا عبدیان، صبح دوشنبه ٢٨ اسفندماه درجمع خبرنگاران با اشاره به پیشینه اجرای طرح فاضلاب در شهر کرمان گفت: طرح فاضلاب از سال ۱۳۷۶ آغاز شد و با توجه به گسترده بودن شهرکرمان تصفیه خانه این طرح دردو فاز با ظرفیت ۳۰ و۹۰ هزار متر مکعب درشبانه روز وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: از سال ۱۳۸۶ فاز اول این طرح وارد مدار بهره‌برداری شد و به مرور زمان و با افزایش انشعابات مشترکین فاضلاب این فاز در سال ۱۳۹۷ به ظرفیت نامی خود یعنی ۳۰ هزار متر مکعب در شبانه روز رسید و از سال ۱۳۹۷ با توجه به محدود بودن منابع مالی بر اساس سیاست‌های کلی وزارت نیرو، مزایده واگذاری طرح فاضلاب شهرکرمان برگزار شد و این طرح به روش بیع متقابل به شرکت فولاد بوتیای کرمان واگذار شد.

عبدیان، افزود: احداث فاز دوم و تکمیل تصفیه خانه در حال بهره‌برداری ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در نیمه اول سال ۱۴۰۴ بخش مایع آن وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد و با توجه به اجرای ۱۰۰ درصدی خطوط انتقال اصلی فاضلاب بخش‌های عمده بخش‌های عمده‌ای از شهر تعداد بیشتری از شهروندان عزیز کرمانی ازخدمات دفع بهداشتی فاضلاب سال‌های آینده برخوردار گردند.

کد خبر 6058146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      0 0
      مزخرف تر ین سیستم فاضلاب در کرمان اجرا شد وفقط پول از مردم گرفته شد