۲ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۳۵

همزمان با ماه مبارک رمضان؛

محفل انس با قرآن در گناوه برگزار شد

محفل انس با قرآن در گناوه برگزار شد

گناوه- همزمان با ماه مبارک رمضان و در سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) محفل انس با قرآن در آستان مقدس امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه گناوه پنجشنبه شب در این آئین معنوی با تسلیت سالروز رحلت بانوی بزرگ اسلام، حضرت خدیجه کبری (س) با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند که در ماه رمضان با قلب پاک و نیت‌های صادق از خداوند بخواهید که به شما توفیق دهد بتوانید در این ماه مبارک روزه بگیرید و توفیق تلاوت قرآن را در این ماه الهی داشته باشید.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی با تاکید بر اهمیت قرائت قرآن به خصوص در ماه مبارک رمضان افزود: به تعبیر فرمایش امام صادق (ع) هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن، ماه مبارک رمضان است.

وی ادامه داد: در روایتی از امام رضا (ع) فرمودند: «هر کس در ماه رمضان یک آیه از قرآن تلاوت کند مانند ختم قرآن در سایر ماه‌ها است و ثواب یک ختم قرآن در غیر ماه رمضان را دارد»

محفل انس با قرآن در گناوه برگزار شد

وی ادامه داد: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و باید تلاش کنیم تا شامل شفاعت قرآن کریم قرار گیریم.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه خداوند تعبیراتی بیان فرموده که چگونه مشمول رحمت خدا در این ماه قرار گیریم، گفت: از منظر قرآن کریم یکی از مواردی که باعث می‌شود تا مشمول رحمت الهی قرار گیریم ساکت ماندن و گوش دادن به قرآن هنگام تلاوت آیات نورانی کلام الله مجید است.

وی با اشاره به آیه دیگر از قرآن پیرامون مشمول رحمت الهی قرار گرفتن ادامه داد: تبعیت از دستورات قرآن یکی دیگر از عوامل مشمول رحمت الهی بودن است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: قرآن کریم می‌تواند نقش هدایتی داشته باشد و در ۴ مرحله نقش هدایتی قرآن در آیات نورانی بیان شده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: بر اساس آیات نورانی، قرآن گاهی هدایت کننده همه مردم و گاهی نیز هدایت کننده متقین، مسلمانان، مؤمنان است و این چهار هدایت قرآن است.

محفل انس با قرآن در گناوه برگزار شد

وی با اشاره به اینکه شفا بودن قرآن نیز به معنای پاک سازی است گفت: قرآن کریم می‌تواند بالاترین دردهای روحی، اجتماعی و اخلاقی جامعه را به تعبیر فرمایش امیرالمومنین علی (ع) درمان کند.

وی از همه دست اندر کاران برگزاری این محفل قرآنی در ماه ضیافت الهی تقدیر کرد.

محفل انس با قرآن در گناوه برگزار شد

در محفل نورانی و معنوی انس با قرآن که به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه با استقبال دوستداران، حافظان و قاریان قرآن برگزار شد استاد برجسته و قاری بین المللی «حاج احمد ابوالقاسمی» و قاری برجسته استانی «استاد «ماشاالله ملک زاده» به قرائت آیات کلام الله مجید پرداختند.

محفل انس با قرآن در گناوه برگزار شد

کد خبر 6060036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha