۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۵۵

امام جمعه ساوه:

مردم و مسوولان با گفتمان‌سازی در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند

مردم و مسوولان با گفتمان‌سازی در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند

ساوه- امام جمعه ساوه گفت:مسولان و مردم با گفتمان و جریان سازی در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دهه اخیر، محور شعار سال را مسئله مهم اقتصاد و تولید و اشتغال قراردادند.

وی افزود: این نامگذاری یک مخاطب خاص به نام مسئولان به ویژه مدیران اجرایی و یک مخاطب عام که عموم اقشار مختلف و صنوف نخبگان هستند را دارد که هر یک بر حسب وظیفه خود باید در این گفتمان‌سازی فرهنگ‌سازی و یا جریان‌سازی نقش ایفا کنند.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه پس از مسئولان اجرایی، مخاطب نخست این مطالبات، نخبگان، اصحاب رسانه و صاحبان تریبون هستند، افزود: رهبر معظم انقلاب، مهمترین منویات خود را با عامه مردم بیان می‌کنند و این اقدام و حرکت حکیمانه رهبر انقلاب همان چیزی است که آن را "مردمی‌سازی" و "فرهنگی‌سازی" عرصه‌های مختلف فرهنگ، اقتصاد و سیاست می‌نامیم.

حجت الاسلام رحیمی گفت: کلید حل مشکلات اقتصادی کشور، مسئله رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و اشتغال است و تحقق این مهم در سال جدید با گفتمان سازی میان مردم و مسئولان امکان پذیر است.

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره برضرورت جهاد تبیین گفت: این مهم باید با هوشمندی، هنرمندی، کنش‌ها و واکنش‌های بهنگام و اقناع‌کننده انجام شود و به نظر می‌رسد که در کنار جهاد تبیین باید به " فرهنگ تبیُّن" هم توجه شود.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: ماه مبارک رمضان و تبلیغ در مساجد و تکایا و هیأت و نیز دورهم‌نشینی‌های خانوادگی، فرصت مغتنمی است تا "فرهنگ تبیّن" را به عنوان پیش‌نیاز"جهاد تبیین" بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در تشویش اذهان عمومی گفت: ابزار رسانه‌ای نظام سلطه، مصداق اتمّ و اکمل فاسق در ادبیات قرآنی است که با تحریف حقایق و واقعیات و شایعه‌پراکنی و دروغ‌گستری در صدد ایجاد فتنه، نااُمیدسازی و ناکارآمدنمایی نظام اسلامی و برهم زدن امنیت اجتماعی و سیاسی است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: مسئولان و مدیران نظام در هر سطح و پایه‌ای از این امانت الهی صیانت کنند و در این مسیر، با دقت و مراقبت خود را معرض انواع اتهام‌ها قرار ندهند.

کد خبر 6060370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha