۲۶ آذر ۱۳۸۶، ۱۵:۰۷

رسانه ها نقش اساسی در تحقق امنیت پایدار در جامعه دارند

ساری - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به نقش ارزنده رسانه ها در فرهنگ سازی، گفت: رسانه ها در تحقق امنیت پایدار جامعه نقش اساسی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی توکلی ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از خادمان عرصه فرهنگ و خبرنگاران فعال ناجا در محل ستاد فرماندهی انتظامی مازندران افزود: شرایط امنیتی استان از نظر تحقق امنیت پایدار در جامعه توسط رسانه ها محقق شده است.

وی خاطر نشان کرد: نوع نگاه رسانه ها در استان برای تحقق توسعه پایدار باعث آسایش مردم و امنیت خاطر در جامعه شده است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه رسانه ها نقش اساسی در تغییر باورها و نوع نگرش ایفاء می کنند، اظهار داشت: برای تحقق جامعه سالم به طور قطع به حضور رسانه ها و اطلاع رسانی مطبوعات و صدا و سیما نیاز داریم.

توکلی با بیان اینکه بخش اعظم بحران های اجتماعی جامعه می تواند با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به موقع رسانه ها کاهش یاید و مهار شود، یادآور شد: امنیت پایدار بدون حضور رسانه ها محقق نخواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران نیز در سخنانی با اشاره به اینکه جامعه بدون مردم مفهومی پیدا نخواهد کرد، اظهار داشت: روحیه تعامل در رسانه ها و ناجا در استان سبب تحقق توسعه پایدار در استان می شود.

بهرام حمیدی افزود: صدا و سیما آمادگی تولید برنامه های ویژه برای فرهنگ سازی و ترویج امنیت اجتماعی و کاهش بحران ها و آسیب های اجتماعی را دارد.

وی با اشاره به اینکه هزینه برای تبلیغ و فرهنگ سازی ضرر مفید خواهد بود، یادآور شد: مردم توقع فرهنگ سازی برای اطلاع رسانی بیشتر در حوزه آسیب های اجتماعی از سوی ناجا و رسانه ها را دارند.

معاون اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی مازندران نیز در سخنانی ضمن تجلیل از اهالی رسانه و رسانه ملی برای انعکاس اخبار ناجا بیان داشت: رسانه ها به عنوان ابزاری شگرف در جامعه جدید تاثیر گذار هستند.

سرهنگ حیدر قنبرزاده خاطرنشان کرد: وسایل ارتباط جمعی مولود و محصول اندیشه انسان و متاثر از جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ناجا با رویکرد جدید جامعه محوری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی سعی در کاهش بحران های اجتماعی دارد، عنوان کرد: 100 برنامه مختلف امسال در مازندران برگزار شد و بیش از 245 هزار نفر از برنامه های هفته ناجا سال جاری مازندران بازدید کردند.

در پایان این مراسم نمایندگان رسانه ملی، خبرگزاری های مهر، ایرنا، فارس، ایسنا، روزنامه های محلی بشیر و وارش، هفته نامه های محلی جویبار و زرخیز و روزنامه سراسری ایران به عنوان رسانه ها و نشریات برتر هفته ناجا در مازندران شناخته و با اهداء لوح تقدیر از آنان تجلیل شد.

کد خبر 606198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha