۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۴۴

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان:

استان سمنان رتبه نخست عملیات ثبت نام حج تمتع کشور را کسب کرد

استان سمنان رتبه نخست عملیات ثبت نام حج تمتع کشور را کسب کرد

سمنان- مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از کسب رتبه نخست عملیات ثبت نام حج تمتع در سطح کشور خبر داد و گفت: تمام ظرفیت یک هزار و ۱۳۰ نفری استان نام نویسی خود را کامل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله چتری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی حج و زیارت استان سمنان با اشاره به حج تمتع سال جاری بیان کرد: یک هزار و ۱۳۰ نفر از استان سمنان در قالب ۹ کاروان به حج امسال اعزام می‌شوند در حالی که شاهد افزایش ظرفیت کاروان‌های استان سمنان از ۹۲۶ نفر به یک هزار و ۱۳۰ نفر به دلیل استقبال حجاج بودیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد داوطلبان حج تمتع استان سمنان توانسته‌اند مراحل ثبت نام خود را کامل کرده و ۵۰ درصد هم تاکنون مورد تأیید پزشکی قرار گرفته‌اند، افزود: دو پزشک، سلامت زائران را بررسی و همین دو فرد نیز همراه کاروان‌ها به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان همچنین از اعزام ۱۷ نفر کارگزار و مدیر کاروان در حج سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۵۶ درصد از حجاج سال جاری زن و ۴۴ درصد مرد هستند همچنین بیشترین تعداد جمعیت بانوان به آقایان در کاروان دامغان به ثبت رسیده است.

چتری با بیان اینکه ۹ نفر نیز از روحانیون معین برای راهنمایی مناسک حج با کاروان‌ها به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، ابراز کرد. پنج نفر از ۹ مدیر کاروان حج سال جاری جوان و سال اولی هستند و معدل سنی زائرین استان سمنان نیز به نسبت سال‌های قبل مطلوب‌تر است.

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد حجاج استان سمنان میانسال، ۴۸ درصد کهنسال و چهار درصد هم جوان هستند، افزود: در کاروان شاهرود یک مرد ۸۵ ساله و در کاروان دامغان یک مرد ۳۴ ساله مسن‌ترین و جوان‌ترین حاجی امسال نیز محسوب می‌شوند همچنین به لحاظ سنی کاروان محمد رضا قنبریان از شاهرود مسن‌ترین کاروان استان است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان همچنین ادامه داد: کاروان دامغان نیز با ۴۲ سال سن میانگین، جوان‌ترین کاروان استان سمنان در تمتع سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

چتری افزود: از نکات قابل توجه کاروان‌های حج سال جاری استان اینکه توزیع کاروان‌ها بر اساس جمعیت و وسعت شهر یا مرکزیت استان نبوده بلکه میزان تقاضا تعیین کننده تعداد کاروان اختصاصی به آن شهرستان است.

کد خبر 6068937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha