۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰

آغاز برنامه‌های روز قدس در تبریز توسط جمعی از شاعران واصحاب رسانه

آغاز برنامه‌های روز قدس در تبریز توسط جمعی از شاعران واصحاب رسانه

تبریز- سومین برنامه از سلسله نشست‌های مبشرات با عنوان عصر شعر و رسانه مبشرات در آستانه روز جهانی قدس در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنج شنبه برنامه ادبی و رسانه‌ای مبشرات، با هدف بزرگداشت روز جهانی قدس و اعلام حمایت فعالان حوزه شعر و ادب و رسانه از مردم مظلوم فلسطین برگزار گردید و طی آن یاد خاطره سردار زاهدی، سردار حاج رحیمی و دیگر شهدای جنایت اخیر صهیونیست‌ها در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق گرامی داشته شد.

در این برنامه جمعی از شاعران از جمله مختار صدر محمدی، مهدی رستمی، امیر حسین دوست زاده، فاطمه ستار جمشیدی، قربان زارعی، محمد رنجی تبریزی، امین عبداللهیان و مرتضی طوسی سروده‌های خود در خصوص فلسطین و غزه و جنایات رژیم صهیونیستی را قرائت نموده و مهرداد خوشکار مقدم و اسد بابایی از فعالان رسانه‌ای استان به ارائه نکته نظرات خود در خصوص موضوع فلسطین و رسانه پرداختند. علاوه بر این ابراهیم اقبالی عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز در این نشست سخنانی در خصوص اهمیت و قدرت رسانه در حوزه فلسطین بیان نمود.

آغاز برنامه‌های روز قدس در تبریز توسط جمعی از شاعران واصحاب رسانه

لزوم حمایت از مردم مظلوم فلسطین مخصوصاً اهالی رنجدیده غزه، توصیف هنرمندانه مصیبت‌های شش ماه اخیر مردم غزه، محکومیت شدید اقدام بی شرمانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق، ضرورت تبیین مسائل فلسطین برای عموم مردم مخصوصاً نسل جوان، لزوم برگزاری کارگاه‌های تبیینی برای اهالی رسانه و شعر و ادب در موضوعات سیاسی و بین المللی، لزوم کنشگری شعرا و اصحاب رسانه در موضوع فلسطین، فراجناحی بودن مساله فلسطین و غیر قابل قبول بودن سکوت در قبال جنابات اسرائیل، لزوم تقویت قدرت بازدارندگی کشور، اهمیت اتخاذ راهکارهای مختلف برای صیانت از جان سرمایه‌های انسانی نیروهای مسلح مخصوصاً فرماندهان با تجربه، لزوم بهره مندی از قدرت شعر در پیشبرد اهداف فرهنگی و سیاسی کشور، تمجید از نگاه فاخر مقام معظم رهبری به مقوله شعر و رسانه، اهمیت توجه به دیپلماسی فرهنگی و مردمی در مساله فلسطین و… از جمله موضوعاتی بودند که شاعران در اشعار خود و اصحاب رسانه در ارائه نکته نظرات خود به آنها اشاره کردند.

سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این آئین اظهار کرد: امروز فلسطین مسئله‌ی کل جهان و درواقع رویارویی حق و باطل است و در مقوله‌ی فلسطین حد وسطی وجود ندارد؛ یک طرف حق و یک طرف باطل است و سکوت کردن در این موضوع مهلک تر از قرار گرفتن در جبهه‌ی دشمن است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شعر و رسانه در تبیین حقایق در عصر حاضر گفت: هم رسانه و هم ادبیات مقاومت باید شبانه روز فعال باشد و منحصر به یک رویداد و حادثه نباشد بلکه یک جریان رسانه‌ای و ادبی با محوریت مقاومت باید ایجاد شود.

آغاز برنامه‌های روز قدس در تبریز توسط جمعی از شاعران واصحاب رسانه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین تدبیر امام خمینی (ره) در نامگذاری روز قدس را اتفاقی عظیم برای جهانی شدن مساله فلسطین برشمرد و از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه دعوت کرد تا حضوری گسترده و تأثیرگذار در راهپیمایی روز قدس داشته باشند.

رونمایی و اجرای نماهنگ «ماه فلسطین»، اجرای سرود توسط گروه همخوانی رهپویان یاس، تجلیل از خانواده اولین شهید تبریزی طریق القدس شهید عبدالصمد امام پناه و همچنین تقدیر از کنشگری‌های فرهنگی و ادبی امین عبداللهیان در حوزه فلسطین از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

گفتنی است سومین برنامه از سلسله نشست‌های مبشرات، به همت معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و همراهی انجمن ادبی، خانه مطبوعات استان و تعدادی از تشکل‌های فرهنگی تبریز عصر روز چهارشنبه در مقبره الشعرای تبریز برگزار گردید.

کد خبر 6069172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha