۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۳۶

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

گفتمان سازی و تربیت کنشگر قرآنی هدف طرح «زندگی با آیه ها»

گفتمان سازی و تربیت کنشگر قرآنی هدف طرح «زندگی با آیه ها»

رشت- قاری ممتاز کشوری عمل به قرآن را حلال همه مشکلات دانست و گفت: گفتمان سازی و تربیت کنشگر قرآنی از اهداف اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» است.

سید ابراهیم خامسی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه عمل به قرآن بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند، اظهار کرد: قرآن چون هدایتگر جامعه بشر بوده در تمامی زمینه‌ها می‌تواند راهنمای زندگی انسان‌ها باشد و مسیر زندگی را برایمان ترسیم کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از چالش‌ها در جامعه به دلیل دوری از این کتاب آسمانی است، افزود: قرآن جامع‌ترین و بی نقص ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشری در زندگی به شمار می‌رود.

خامسی با تاکید بر اینکه قرآن کریم در هر زمانی آینده ساز بشر است، کهنگی در آن وجود ندارد، ادامه داد: برای گسترش فعالیت‌های قرآنی، جذب بیشتر افراد به ویژه جوانان و علاقه مند کردن آنها، تبلیغات گسترده می‌تواند نقش اثرگذاری باشد.

این فعال قرآنی با اشاره به سوره ابراهیم خطاب به پیامبر (ص) ادامه داد: «قرآن را بر تو نازل کرده‌ایم تا مردم را با اجازه پروردگار از تاریکی‌ها به سوی روشنایی بیرون آوری» و این سوره خود نشان دهنده این امر است که قرآن نقش هدایتگری را ایفا می‌کند.

وی به پویش «زندگی با آیه ها» در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: گفتمان سازی، حفظ موضوعی فرازها، تدبر در آیات و فرازهای منتخب و تربیت کنشگر قرآنی در سطح جامعه این گام‌های اساسی است که اگر به آنها توجه شود به خوبی در زندگی ما نمود پیدا خواهد کرد.

خامسی به پخش برنامه محفل و معرفی استعدادهای قرآنی به مردم در این ایام اشاره کرد و گفت: این برنامه یکی از ابزارهایی است که می‌تواند به وارد کردن آیه‌های وحی به سطر سطر زندگی مردم از طریق رسانه کمک کند که خوشبختانه مخاطبان بسیاری از اقشار مختلف مردم به خود جذب کرده است.

قاری ممتاز کشوری با اشاره به اینکه برنامه «محفل» نقش مؤثری در ترویج فرهنگ قرآنی دارد، گفت: اجرای پویش «زندگی با آیه ها» زمینه ساز آشنایی بیشتر مردم با آموزه‌های قرآن کریم شده است.

کد خبر 6069312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha