۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۰۱

فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا استان تهران:

عملیات «طوفان الاقصی» شکست صهیونیست ها در منطقه است

عملیات «طوفان الاقصی» شکست صهیونیست ها در منطقه است

تهران- فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا استان تهران گفت: عملیات «طوفان الاقصی» شکست صهیونیست ها در منطقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قربان محمد ولی زاده ظهر پنج شنبه در مراسم یاد بود شهدای کنسولگری ایران در سوریه گفت: بعد از جنگ تحمیلی آثار شهدا بر زمین مانده و باید تلاش کنیم تا این مستندات را جمع آوری و به صورت کتاب و آثار هنری، به آیندگان تقدیم کنیم.

وی با بیان اینکه هرچه می‌توانیم باید تلاش کنیم که یاد و نام و خاطره و فرهنگ شهدا زنده نگه داشته شود، افزود: امام عزیزمان فرمودند؛ «اگر یک ملتی شهادت را سعادت خود بداند آن ملت شکست ندارد» مقام معظم رهبری نیز فرمودند؛ «اگر در یک جامعه شهادت طلبی سرمشق و سرلوحه شد، آن جامعه همیشه و همواره سربلند است».

ولی زاده گفت: نام و یاد شهدا؛ ایمان، جهاد، ایثار و شهادت را در هم آمیخته و با حضور خانواده محترم شهدا و تصاویر شهدای عزیزشان، کنگره ملی ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود تا نام و یاد شهدا را فرهنگ سازی کنیم.

فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا استان تهران عنوان کرد: اکثر مادران و پدران شهدا آسمانی شده اند و آثار شهدا را باید گردآوری کرد.

ولی زاده با بیان اینکه آیندگان باید بدانند ما با شهید زاهدی‌ها زندگی کرده ایم، ادامه داد: دستاوردها و افتخاراتی که شهدا برای ما رقم زده اند، باید در دست نسل‌های بعد انقلاب قرار گیرد.

این مسئول به دوران ذلت بار تاریخ قبل انقلاب اشاره کرد و گفت: خواندن تاریخ شهدا برای نسل جدید، امری ضروری و حیاتی بوده و توصیه می‌شود که حتماً تاریخ قبل و بعد از انقلاب را مطالعه کنند و آن وقت حقیقت را خواهند دید که تاریخ بعد از انقلاب، سرشار از نشاط، شور، شوق و طراوت است.

وی افزود: حقیقتاً شهدا نقطه عطف انقلاب هستند و با افتخار می‌گوئیم که چطور از کشور و خاک ایران عزیز دفاع کرده، تمدن و مذهب را از چنگال استکبار و مستکبران دژخیم بیرون کشیدند.

این مسئول در ضرورت معرفی شهدا به جهانیان گفت: امروز ما به قله افتخار رسیده ایم و این را مدیون خون شهدا هستیم و باید در عرصه‌های اقتصادی و رسانه تلاش بیشتری را داشته باشیم.

ولی زاده بیان کرد: برای آخرت توشه جمع کنیم، روزی که همه دست‌ها خالی است این شهدا هستند که می‌توانند پرونده‌های زیبایی را برای به ارمغان بیاورند، حال این توفیق داده شده، پس باید قدر این روزها و لحظه‌ها را دانست و وقت گذاشت و با تمام توان در این کنگره کار کرد.

ولی زاده خاطرنشان کرد: کنگره یعنی سلسله‌ای از برنامه‌ها، فعالیت‌ها، یادواره‌ها و تولیدات هنری و فرهنگی که یاد و نام و خاطره شهدا را زنده نگه بدارد؛ مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که زنده نگه داشتن یاد و نام و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

این مسئول در رابطه با چگونگی و برگزاری کنگره شهدا گفت: این مراسم ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حرم امام راحل و بنیانگذار انقلاب و با حضور خانواده‌های شهدا برگزار خواهد شد که به امید فضل الهی بتوانیم در این عرصه دین خود را به این عزیزان ادا کرده باشیم.

وی با اشاره به جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس عنوان کرد: دشمنان می‌خواستند نام فلسطین را از تاریخ محو کنند ولی امام راحل با عظمت این روز را آفریده است.

فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا استان تهران به رویدادهای اخیر غزه هم اشاره کرد و ادامه داد: گرسنگی، جنایت و به شهادت رسیدن فرزندان در پیش چشم مادران و پدران از دیگر غربتی است که امروزه مردم غزه با آن رو به رو هستند، در مقابل دوربین‌ها گریه نمی‌کنند و در اوج تنهایی و غربت برای عزیزان شهیدشان ناله سر می‌دهند.

این مسئول گفت: این جنایتکاران خبیث، اسرائیل و آمریکا کودکان را کشته و به این عمل زشت و ننگین خود افتخار می‌کنند، امروز اگر در دست ما سلاح نیست ولی با دعوت مردم به صحنه، خیابان‌ها و انزجار از این عمل ناشایست با گرفتن پرچم و مشت‌های گره کرده، سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از مردم مظلوم و بی دفاع غزه دفاع می‌کنیم و در روز قدس با حضور حداکثری مردم در صحنه‌ی یکبار دیگر با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بزرگترین آزمونی که در سال ۱۴۰۲ برگزار شد، بیان کرد: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره خبرگان رهبری یکی دیگر از آزمون‌های انقلاب بود که دشمن ۴ سال تلاش کرد که در یک جنگ ترکیبی که در سال ۱۴۰۱ شکل گرفت، مردم را از نظام و ولایت فقیه جدا کنند، اما با مشارکت بالای مردم در انتخابات ۱۴۰۲ مشارکت افزایش و صعود داشته است.

فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا استان تهران در مورد شعار سال گفت: امسال مقام معظم رهبری با انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مردم را به سوی اقتصاد سوق داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیج و سپاه به عنوان جهش تولید، تولید سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی به مردم، به نظام، ولایت، دولت و تشکیلات نظام و انقلاب و تولید امنیت است.

ولی زاده گفت: امنیت، از طریق مردمی کردن و حضور در اقشار مختلف جامعه به دست آمده و اجازه ندهیم خدشه دار شود، امنیت را باید ایجاد کنیم.

فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا استان تهران در ادامه اظهار کرد: ما باید به سطح تولید امنیت برسیم و اجازه ندهیم که در کشور دشمنان معاند گام بردارند و برای مقابله با آن‌ها برنامه داشته باشیم.

کد خبر 6069317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha