۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۳۶

مخالفت اسلواکی با طرح ناتو برای کمک تسلیحاتی به اوکراین

مخالفت اسلواکی با طرح ناتو برای کمک تسلیحاتی به اوکراین

وزیر خارجه اسلواکی گفت این کشور تمایل دارد در زمینه بشردوستانه و نه تسلیحاتی به اوکراین کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه اسلواکی می گوید این کشور قصد ندارد در تامین تسلیحات ویژه ناتو برای اوکراین مشارکت کند.

«یوراج بلانار» وزیر امور خارجه اسلواکی اعلام کرد که ابتکار ایجاد صندوق کمک به اوکراین نیاز به مطالعه دقیق دارد، اما اگراسلواکی از آن حمایت کند، در زمینه هایی خواهد بود که به تامین تسلیحات مربوط نمی شود.

وزیر امور خارجه اسلواکی در جمع خبرنگاران گفت که پیشنهاد صندوق کمک به اوکراین به سه حوزه بسیار مهم مربوط می شود، اما هنوز در مراحل اولیه هستند و اظهار نظر درباره آنها زود است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، اخیراً طرح ایجاد یک صندوق مشارکتی برای تامین مالی اوکراین در پنج سال به مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار را پیشنهاد کرد. دبیرکل ناتو گفت که علیرغم حمایت اعضای ناتو از اوکراین، این میزان حمایت کافی نیست و اوکراین به حمایت بیشتری نیاز دارد.

دبیر کل ناتو روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که حمایت درازمدت و قابل پیش بینی از اوکراین این پیام را به روسیه می فرستد که نمی تواند پیروز جنگ باشد.

استولتنبرگ گفت که وزرای خارجه اروپا قرار است درباره یک تعهد مالی چندساله با هدف ارائه حمایت پایدار از اوکراین به بحث بپردازند.

کد خبر 6071617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اسد US ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      خدا به مردم باغیرت اوکراین کمک کنه وپوتین ظالم هم به سزای اعمالش برسه