۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۵۳

نیکاراگوئه هم تمام روابط دیپلماتیک با اکوادور را قطع کرد

نیکاراگوئه هم تمام روابط دیپلماتیک با اکوادور را قطع کرد

در پی حمله نیروهای پلیس اکوادور به سفارت مکزیک در این کشور، پس از مکزیک، رییس‌جمهور نیکاراگوئه هم اعلام کرد که این کشور تمام روابط دیپلماتیکش با اکوادور را قطع کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، پس از قطع روابط دیپلماتیک مکزیک با اکوادور، دانیل اورتگا، رییس‌جمهور نیکاراگوئه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور «تمام روابط دیپلماتیک» با اکوادور را قطع کرده است.

در بیانیه اورتگا آمده است که «در مواجهه با اقدام غیرعادی و مذموم…محکومیت قاطعانه، محکم و غیرقابل‌برگشت خود را به تصمیم حاکمیتی قطع کلیه روابط دیپلماتیک با دولت اکوادور تبدیل کردیم.»

در این بیانیه همچنین تأکید شده است که «همبستگی و حمایت خود را از رییس‌جمهور و دولت مکزیک در هر اقدام قانونی احتمالی اعلام می‌کنیم.»

دیروز شنبه به‌دنبال یورش پلیس اکوآدور به سفارت مکزیک در کیتو، مکزیک روابط دیپلماتیک خود را با اکوآدور به حالت تعلیق درآورد. گفته می‌شود پلیس با هدف بازداشت خورخه گلاس، معاون اسبق رییس جمهور اکوادور به سفارت مکزیک یورش برده است.

آندرس مانوئل لوپز ابرادور، رییس جمهور مکزیک با اشاره به این مناقشه که در سفارت این کشور در کیتو، پایتخت اکوادور به‌وجود آمده است، از تعلیق روابط دیپلماتیک دو کشور خبر داد.

کد خبر 6071850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha