۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۴۲

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری:

نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری تک رقمی شد

نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری تک رقمی شد

شهرکرد- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: با اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال رتبه بیکاری استان در فصل زمستان ۹.۳ و تک رقمی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا منتظری عصر امروز یکشنبه در نشست خبری استاندار چهارمحال و بختیاری با اصحاب رسانه با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی واحدهای تولیدی استان، اظهار کرد: در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ظرفیت برای اجرای شیوه‌نامه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و واحدهای تولیدی ایجاد شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: در عملکرد سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ استان در حوزه مالیات و ارائه سالنامه در استفاده از روش‌های نوین تبصره ماده ۱۰۰ رتبه نخست را کشف کرده و بیش از ۸۵ درصد مودیان مالیاتی این روش را برای پرداخت مالیات انتخاب کرده‌اند.

وی بیان کرد: استفاده از روش نوین تبصره ماده ۱۰۰ برای پرداخت مالیات نشان‌دهنده صداقت مودیان در اظهار و شفافیت اقتصادی دارد.

منتظری در خصوص اعتبار پروژه تونل فارسان به دشتک، توضیح داد: اعتبار این پروژه حدود ۲۱۳ درصد تخصیص پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۱، ۱۳.۵ درصد و در رتبه سوم کشور قرار داشت، گفت: با اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال رتبه بیکاری استان در فصل زمستان ۹.۳ و تک رقمی شد.

وی در خصوص اعتبارات سفر اول و دوم ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در سفر اول ریاست جمهوری به استان ۱۳ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان برای استان مصوب شد و طی سه سال به استان باید تخصیص پیدا می‌کرد، در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ درصد، سال ۱۴۰۲ حدو ۳۵ درصد و در سال جاری باید ۱۵ درصد باقیمانده تخصیص پیدا کند.

منتظری اضافه کرد: در سفر دوم ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری ۱۰ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب شد که در سال‌جاری و سال آینده باید این اعتبارات به استان اختصاص پیدا کند، اعتبارات در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته افزایش پیدا کرد و تخصیص ۱۱۰ درصدی داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این استان در جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری رتبه دوم در کشور دارد.

کد خبر 6072787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 0
      دروغ که گناه نیست شماهم بگو کی به کیه