۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۰

پنجره مهر؛

ثبت جلوه های زیبا از جولان حیات وحش در املش

ثبت جلوه های زیبا از جولان حیات وحش در املش

رشت- مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از ثبت رکوردهای منحصر به فردی از حیات وحش کم نظیر و شاخص دنیا در شهرستان املش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری با اعلام این خبر اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی چند ماهه محیط بان پرتلاش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان امش تصاویر کم نظیری از گونه‌های شاخص و حمایت شده پلنگ، خرس، شوکا و مرال در یکی از زیستگاه‌های این شهرستان به ثبت رسید که مشاهده این تصاویر، از غنای تنوع زیستی این استان حکایت دارد.

وی افزود: تنوع گیاهی و جانوری منحصر بفرد، اکوسیستم مطلوب و وجود امنیت در مناطق مختلف استان گیلان، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، شوکا، خرس قهوه‌ای، گربه جنگلی، گراز و سایر جانداران فراهم کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از تلاش شبانه‌روزی محیط بانان و همراهی ساکنان جوامع محلی در حفظ این گونه‌های ارزشمند تشکر کرد و از همه دوستداران طبیعت و حیات وحش خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی از نزدیک شدن به آنها خودداری کرده و چنین مشاهداتی را به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی و یا اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

عشوری با ابراز خرسندی از این موضوع، آموزش و فرهنگ سازی، همراهی و همکاری جوامع محلی شرایط مساعد و امنیت زیستگاه را از عوامل اصلی حضور این گونه‌های ارزشمند اعلام و اظهار امیدواری کرد؛ در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش جمعیت این گونه‌های جانوری در این زیستگاه‌ها باشیم.

کد خبر 6102910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی AE ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      5 0
      تو رو خدا اینا رو اطلاع رسانی نکنید که یه عده شکارچی وحشی برن همشونو قتل عام کنن. چند سال پیش يکی از همین شکاربان ها در یک روز ۲۱ قرقاول زیبا و در حال انقراض رو شکار کرد.
    • مهدی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      3 0
      وااای چقدر زیبا.تورو خدا از اینا محافظت کنید.دست شکارچیا رو قطع کنید نه جریمه.
    • هیرکانی US ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 0
      خب الان باید خوشحال باشیم از حضورشون یا ناراحت از اینکه مختصاتشون رو در اختیار شکارچیان قرار دادید؟!