۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۳

با غلبه بر برادر بزرگ‌تر؛

نیما مسافر پاریس شد/تنیس روی میز سهمیه‌های آسیای میانه را درو کرد

نیما مسافر پاریس شد/تنیس روی میز سهمیه‌های آسیای میانه را درو کرد

با پیروزی نیما عالمیان در فینال بخش مردان مسابقات تنیس روی میز گزینشی المپیک در منطقه آسیای میانه و اختصاص دومین و آخرین سهمیه این منطقه به ایران، پرونده مسابقات بسته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه امروز (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) با برگزاری فینال بخش مردان در ازبکستان به پایان رسید.

این دیدار میان نوشاد و نیما عالمیان برگزار شد که طی آن نیما با نتیجه ۴ بر یک به برتری دست یافت.

نیما عالمیان با پیروزی در این دیدار دومین و آخرین سهمیه مسابقات گزینشی المپیک در منطقه آسیای میانه را از آن خود کرد و مسافر پاریس برای حضور در بازی های ۲۰۲۴ شد.

این ملی پوش تنیس روی میز ایران در حالی سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را به دست آورد که برای المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو هم با قهرمانی در همین رقابت های گزینشی آسیای میانه، صاحب سهمیه شده بود.

نیما عالمیان در المپیک توکیو تنها نماینده تنیس روی میز ایران بود.

سهمیه منطقه آسیای میانه در بخش بانوان نیز ساعتی پیش به ندا شهسواری اختصاص یافت. او با پیروزی برابر«سروناز» از قزاقستان در دیدار نهایی بخش دختران، برای سومین بار صاحب سهمیه بازی های المپیک شد.

بدین ترتیب مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه که از روز جمعه در ازبکستان آغاز شد، با اختصاص هر دو سهمیه بخش مردان و زنان به نمایندگان ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، نوشاد عالمیان در حالی نتیجه دیدار نهایی مسابقات گزینشی المپیک را به برادر کوچک تر خود واگذار کرد که شانس زیادی برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ جهانی دارد. او در اخرین رده بندی منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی تنیس روی میز با ۱۷ پله صعود در جایگاه ۵۱ جهان ایستاد.

کد خبر 6111457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha