۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۹

اختصاص خط اعتباری ۸ هزار میلیارد تومانی برای توسعه تعاونی‌ها

اختصاص خط اعتباری ۸ هزار میلیارد تومانی برای توسعه تعاونی‌ها

معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با هدف اختصاص خط اعتباری ۸ هزار میلیارد تومانی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد ویس کرمی، معاون امور تعاون در آئین امضای این تفاهم‌نامه گفت: در قالب این خط اعتباری جدید ۶ هزار میلیارد تومان برای حمایت از تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی با هدف ایجاد اشتغال جدید و تثبیت آن با اولویت اتمام طرح‌های نیمه تمام، توسعه‌ای و ایجادی (جدید)،صادرات محور، شرکت‌های تعاونی دانش بنیان و زنان، تعاونی‌های مستقر در مناطق روستایی و کم برخوردار و محروم طرح‌های زنجیره ارزش، از محل منابع تحت اختیار بانک توسعه تعاون اختصاص یافت.

وی افزود: مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده نیز با هدف حمایت از احداث مسکن کارگران در قالب شرکت‌های تعاونی مسکن، در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است.

ویس کرمی گفت: تمام طرح‌های تعاونی برای ایجاد، توسعه، تکمیل، به ظرفیت رسانی، اخذ تسهیلات سرمایه در گردش، افزایش برنامه ارتقا کیفی، کسب استاندارد، بهره‌وری و ایجاد زنجیره ارزش به شرط داشتن دلایل کافی اقتصادی، فنی و مالی می‌توانند از منابع این خط اعتباری استفاده کنند.

معاون امور تعاون تاکید کرد: برای بهره‌مندی از تسهیلات این خط اعتباری لازم است تقاضای مربوط به اخذ تسهیلات در سامانه الکترونیکی جامع و هوشمند بخش تعاون به نشانی http://taavon.mcls.gov.ir توسط متقاضی به همراه مدارک و مستندات لازم و در زمان مقرر بارگذاری شود.

وی تصریح کرد: برای اخذ تسهیلات، سهم آورده متقاضی از کل سرمایه گذاری نباید کمتر از ۲۰ درصد کل سرمایه گذاری طرح باشد.

ویس کرمی خاطرنشان کرد: طرح‌های با هدف اشتغالزایی و رویکرد صادرات، ایجاد زنجیره ارزش، دانش بنیان، تأمین نیاز تولید کنندگان، توسعه مناطق محروم، روستایی و زنان در بهره‌مندی از تسهیلات دارای اولویت هستند.

کد خبر 6111520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha