۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۵

استاندار خراسان شمالی:

اهمیت جمعیت به عنوان یک تکلیف و نیاز در جامعه مطرح است

اهمیت جمعیت به عنوان یک تکلیف و نیاز در جامعه مطرح است

بجنورد_ استاندار خراسان شمالی گفت: اهمیت جمعیت به عنوان یک تکلیف و نیاز در جامعه مطرح است و باید تلاش‌های دامنه‌دار برای تحقق این مهم به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا حسین‌نژاد صبح یک‌شنبه در دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت که در سالن شهدای دولت استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: همت دستگاه‌های اجرایی در مسیر رشد و تقویت و فرهنگ سازی فرزندآوری قدم بردارند زیرا یکی از منویات مهم مقام معظم رهبری نیز توجه به این مهم است.

وی در ادامه افزود: در حوزه جمعیت، تبلیغات فرهنگی از موضوعات معیشتی پیشی گرفته است به طوری که در جامعه غربی علاقه‌مندی به فرزند کاهش و زندگی آنها با حیوانات خانگی عجین شده است.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: با رشد چنین فرهنگی و شبیخون فرهنگی موضوع فرزندآوری کم‌رنگ‌تر می‌شود لذا رسالت اصلی ما فرهنگ‌سازی است.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی فرزندآوری باید به عنوان یک ارزش در تمامی محافل مطرح شود، افزود: آثار سو تفکرات عدم فرزندآوری برای جوانان تشریح شود چرا که سقوط یک کشور را در پی خواهد داشت که نمونه بارز آن در سایر کشورها مشهود است.

وی ارائه برنامه‌های مختلف و تشویق افراد به فرزندآوری و اعمال مشوق‌های دولت توسط فرمانداران در شهرستان‌ها، توجه ویژه به حوزه ازدواج آسان و نهضت ملی مسکن از عوامل مهم فرهنگ سازی فرزندآوری تلقی می‌شود.

استاندار خاطر نشان کرد: اشتباهات کشورهای دیگر نباید تکرار شود به عنوان تکلیف و نیاز جامعه این موضوع دنبال شود که خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی در استان در این بخش برنامه‌های مختلفی اجرا کرده‌اند و اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.

حسین‌نژاد گفت: اهمیت جمعیت به عنوان یک تکلیف و نیاز در جامعه مطرح است و باید تلاش‌های دامنه‌دار برای تحقق این مهم به کار گرفته شود.

کد خبر 6112141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha