۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۲

امام جمعه گناباد تاکید کرد؛

لزوم الگو گرفتن از سیره امام رضا علیه‌السلام

لزوم الگو گرفتن از سیره امام رضا علیه‌السلام

گناباد- امام جمعه گناباد بر لزوم الگو گرفتن از سیره امام رضا(ع) در تمام ابعاد زندگی تاکید کرد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، وجود بارگاه منور رضوی در خراسان رضوی را باعث دلگرمی و عزت این استان بیان و بر الگو گرفتن از سیره ایشان تاکید و اظهار کرد: اولین سیره و مهمترین ویژگی زندگی امام رضا علیه السلام و سایر ائمه علیهم السلام اهمیت دادن آن بزرگواران به نماز، تلاوت قرآن و ذکر دعا بود که ما نیز باید بکوشیم این فرهنگ ارتباط با خداوند را در خانواده و جامعه ترویج کنیم.

امام جمعه گناباد افزود: دومین ویژگی امام رضا علیه السلام علم و دانش آن حضرت بود تا آنجا که به عالم آل محمد ملقب شدند و در مناظره علمی همه دانشمندان بزرگ آن زمان در برابر آن حضرت حرفی برای گفتن نداشتند.

وی از خدمت به خلق به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های سیره امام رضا علیه السلام یاد کرد و افزود: این حضرت که به خاطر این ویژگی به معین الضعفا یعنی یاور ضعیفان ملقب شدند، سفارش فرمودند که هر کسی گره‌ای از کار مؤمنی بگشاید خداوند در روز قیامت دلش را مسرور خواهد کرد.

صادقی نسب از ساده‌زیستی به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های امام رئوف یاد و تصریح کرد: با اینکه حضرت مقام ولایت عهدی و همه امکانات را در اختیار بود اما از تشریفات گریزان بودند و ساده زندگی کردند و با کارگران و خدمتگزاران سر سفره حاضر می‌شدند.

امام جمعه گناباد اخلاق خوب را یکی دیگر از سجایای اخلاقی امام رضا علیه‌السلام عنوان و خاطرنشان کرد: اخلاق خوب حضرت بود که دوست و دشمن را تحت تأثیر قرار می‌داد تا آنجا که حضرت ملقب به رضا شدند و شخصیتی داشتند که همه از اخلاق و برخورد با آن بزرگوار رضایت داشتند.

وی تواضع و فروتنی و پرهیز از اسراف را از دیگر ویژگی‌های ثامن الحجج علیه السلام نان برد و گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا در مصرف آب، برق، گاز و بنزین، اغذیه و لباس دقت کنیم تا اسراف نشود.

کد خبر 6112913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha