۵ دی ۱۳۸۶، ۱۰:۴۵

رئیس مجلس لبنان :

توجیه اسرائیل در استفاده از بمبهای خوشه ای ناشی از جنگ طلبی این رژیم است

توجیه اسرائیل در استفاده از بمبهای خوشه ای ناشی از جنگ طلبی این رژیم است

در پی اعلام قانونی بودن استفاده از بمبهای خوشه ای در جنگ تابستان سال گذشته از سوی مقامهای رژیم صهیونیستی، رئیس پارلمان لبنان اظهار داشت: توجیه استفاده از بمبهای خوشه ای از سوی رژیم صهیونیستی با طبیعت تجاوزکارانه این رژیم هماهنگی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، نبیه بری در بیانیه ای اظهار داشت : توجیه استفاده از بمبهای خوشه ای از سوی رژیم صهیونیستی ما را به تعجب وا نداشته است بلکه توجیه این مسئله که استفاده از بمبهای خوشه ای در جنگ 33 روزه با قوانین بین المللی منافاتی نداشته است تعجب ما را برانگیخته است.

در ادامه بیانیه آمده است: این توجیه اسرائیل آن هم در شرایطی که سازمان ملل متحد و سازمانهای حقوق بشر برای محکوم کردن استفاده از بمبهای خوشه ای تلاش می کنند، بیانگر میزان تحقیر و کوچک شمردن قوانین بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی و اعتماد این رژیم به قوانین خود برای قانونی جلوه دادن کشتار مردم است.

رئیس پارلمان لبنان در پایان از تمامی پارلمانهای بین المللی و عربی خواست تا زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی در جنگها و سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی و استفاده از سلاحهای کشتار جمعی و ممنوع را محکوم کنند.

کد خبر 611422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha