۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶

رییس کل دادگستری استان ایلام:

۳۲۵ هکتار از اراضی ملی استان ایلام رفع تصرف شد

۳۲۵ هکتار از اراضی ملی استان ایلام رفع تصرف شد

ایلام-رییس کل دادگستری استان ایلام گفت: ۳۲۵ هکتار از اراضی ملی استان ایلام رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عمران علی محمدی ظهر سه شنبه اظهار داشت: با رای شعبه ششم دادگاه تجدید نظر استان، ۳۲۴/۸ هکتار از اراضی ملی واقع در شهرستان آبدانان رفع تصرف و به بیت المال اعاده شد.

وی با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی در خصوص صیانت از اراضی ملی و حفاظت از منابع طبیعی، بر برخورد قاطع دادگستری استان با هرگونه تخلف و دست اندازی به بیت المال تاکید کرد.

وی صیانت از اراضی ملی و حفاظت از منابع طبیعی را از ماموریت‌های مهم سند تحول و تعالی قضایی در زمینه احیای حقوق عامه و گسترش عدالت خواند و گفت: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تصرف اراضی ملی و انفال و حفاظت از بیت المال، برخورد با متصرفین اراضی ملی و منابع طبیعی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان با تاکید بر لزوم نظارت مضاعف دستگاه‌های ذیربط در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی، تصریح کرد: انتظار داریم کلیه دستگاه‌های مسئول در راستای تکالیف قانونی خود نظارت‌هایشان را تشدید کنند تا از هرگونه تصرف در این اراضی جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: آحاد مردم باید خود را در حفاظت از بیت المال مسئول دانسته و در صورت مشاهده تخلف مراتب را به مراجع قانونی گزارش کنند.

کد خبر 6114497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha