۲ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۱

یادداشت مهمان؛

اداره امور کشور با تدابیر رهبر انقلاب در مدار جنبش قرار گرفته است

اداره امور کشور با تدابیر رهبر انقلاب در مدار جنبش قرار گرفته است

تدابیر رهبر معظم انقلاب و دولتمردان و حمایت مردم در سانحه سقوط هلی‌کوپتر و شهادت آیت الله رییسی و هیات همراه باعث شده اداره امور کشور در مدار جنبش قرار بگیرد.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همراهانش در سانحه سقوط هلی‌کوپتر حسن صفرخانی کارشناس ارشد فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یادداشتی نوشته که برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته است.

مشروح متن یادداشت مورد اشاره در ادامه می‌آید؛

عروج آسمانی و شهادت گونه حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور محترم و همراهان در مسیر عمران و آبادانی این ملک آسمانی شهیدپرور گرچه غم از دست دادن دولت مردان پرتلاش و سخت کوش را در پی دارد و صعب و سهمگین و جانکاه است اما آنچه این هجمه مصائب را قابل تحمل می‌کند؛ همان است که عقیله بنی هاشم (س) فرمود و آن اینکه این مصائب همه در برابردیدگان خداوند رخ می‌دهد و خدواند جبران کننده مصائب و آرام کننده دل‌ها است و این عزیزان خدوم مصداق این آیه مبارکه هستند که فرمود: «وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَی اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ ۗ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (و هر گاه کسی از خانه (و دیار) خویش برای هجرت به سوی خدا و رسول بیرون آید و در (چنین سفری)، مرگ وی فرا رسد اجر و ثواب چنین کسی بر خداست و خدا پیوسته آمرزنده و مهربان است .(۱۰۰- نساء)

ملت ایران در طول حیات پرفراز و نشیب خود به ویژه در دوران بعد از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مصائب و شداید فراوانی را دیده و متحمل شده است و از این گذرگاه‌های سخت و دشوار سربلند بیرون آمده و مکر و حیله دشمنان را برای بهره برداری از این مصیبت‌ها خنثی کرده است و قطعاً در این حادثه تلخ و دشوار با تدبیر دولت مردان و به ویژه تدابیر مقام معظم رهبری و حمایت و حضور مردم، امور اداره کشور بار دیگر در مدار حرکت و جنبش قرار گرفته ومسیر های جدیدی را فراروی خود قرار خواهد داد اما آنچه در این زمان و لحظات غم بار می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد عبارت است از؛

۱. تجلیل و تکریم خادمان از جان گذشته و آسمانی که جان در راه خدمت به مردم نهادند؛)رئیس جمهور محترم و سایر همراهان) و حضور پرشور و حماسی در مراسم تشییع پیکرهای این عزیزان و برنامه‌های تجلیل و بزرگداشت یاد و نام این خدمتگزاران آسمانی که خود مصداق عمل به آیه شریفه «ذَلِکَ وَمَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَی الْقُلُوبِ» این است و هر کس شعائر خدا را گرامی بدارد، پس این( عمل او ) از تقوای دل هاست .( ۳۲-حج)) می‌باشد تا جهانیان بدانند ملت ایران ارزش خدمتگزاری خادمان خود را چگونه به تصویر می‌کشد.

۲. از دست دادن سرمایه‌های ارزشمند انسانی و شخصیت‌های خدمتگزار گرچه ضایعه‌ای بزرگ است اما همانگونه که رهبرمعظم انقلاب فرمودند ؛ نباید موجب یاس و نومیدی و توقف و خدای نکرده بازگشت شود ؛ جریان بالنده خدمت و توسعه کشور با رفتن عزیزان متوقف نخواهد شد ؛ کما اینکه در طول این چهل و پنچ سال گذشته متوقف نشده است ؛ بلکه قطار توسعه و پیشرفت می‌بایست با اراده‌ای صد چندان و با سرعت بیشتر بیاد و نام این عزیزان و پشتوانه شهیدان و خدمتگزاران آسمانی این مرزو بوم با حرکت پرشتاب به مسیر خود ادامه دهد . در این مسیر نگاه به راهبری و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب نکته اصلی و اساسی است.

۳. وفاق و همدلی و توسعه همبستگی و همکاری و همراهی گروه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی در این برهه‌های حساس از اصول راهبردی توسعه و پیشرفت و غلبه بر یاس و ناامیدی و ناتوانی است و توسعه نگاه ملی و پیشرفت کشور و امنیت و آرامش را به دنبال خواهد داشت. قطعاً در رخنه‌ها و معضلات و گرفتاری ملت ایران؛ دشمنان تلاش دارند بر توسعه شکاف‌های اجتماعی و سیاسی دامن زده و منافع خویش را تأمین نمایند؛ هوشیاری و همدلی گروه‌های و جریان‌های سیاسی اجتماعی و مردم فهیم و دانا و علاقمند به کشور برای تأمین و تضمین منافع ملی و آینده و تعالی کشور مهم و قابل توجه است.

۴. مراقبت از امنیت و فضای آرام اجتماعی توسط نهادهای امنیتی، انتظامی و قضائی و سایر نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای و اجتماعی و گروه‌های سیاسی و جلوگیری از برنامه ریزی دشمنان و استفاده از هیجانات احساسی عده‌ای برای برهم زدن امنیت و آرامش اجتماعی به بهانه حمایت از ارزش‌های رئیس جمهور فقید سعید و یا مقابله با جریان‌های رقیب و توسعه فضای دو قطبی به ویژه در فضای مجازی مهم و قابل توجه است.

۵. مراقبت دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و اقتصادی و قضائی از سو استفاده دشمنان خارجی وزالو صفتان داخلی برای ایجاد مشکلات اقتصادی در حوزه‌های ارز و طلا و سایر حوزه‌های اقتصادی به بهانه وضعیت ناپایدار سیاسی و اجتماعی ناشی از حادثه تلخ سانحه هوایی امری ضروری و مورد تاکید است.

۶. اطلاع رسانی شفاف و پیشگام شبکه‌های اطلاع رسانی رسمی دولت ( صدا و سیما و خبرگزاری‌های رسمی ) و مدیریت و همکاری خبرگزاری‌های و شبکه‌های اجتماعی شناسنامه دار در موضوع حادثه و سایر رویدادهای ناشی از حادثه مثل انتخابات می‌بایست مورد توجه و برنامه ریزی قرار بگیرد. و آگاهی بخشی به مردم و افکاری عمومی از فرایندهای قانونی نظام مدیریت و تصمیم‌گیری در دوران فقدان رئیس‌جمهور قانونی بخشی از این مهم به‌شمار می‌رود.

۷. رصد و پایش عملکرد اجرایی و وظایف دستگاه‌های اجرایی در چارچوب وظایف محوله توسط مدیریت اجرایی کشور و دستگاه‌های نظارتی قوه مجریه؛ قوه قضائیه و مقننه و مدیریت و کنترل و مواجهه با کم کاری‌ها و نابسامانی‌های احتمالی و توسعه تعامل قوای سه گانه در این خصوص ضروری است.

۸. با توجه به فرصت محدود برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ( ۵۰ روز) و در جهت هم افزایی ملی و فراهم کردن زمینه توسعه مشارکت اجتماعی و سیاسی؛ مدیریت اجرایی کشور با فراهم کردن زمینه‌های گفتگوهای ملی و همفکری و تعامل گروه‌ها و جریان‌های سیاسی ؛ مقدمات برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری را در چارچوب قوانین و مقررات فراهم کنند.

۹. احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی در راستای توسعه ملی و سربلندی و سرافرازی منطقه‌ای و بین المللی ایران اسلامی و در جهت توسعه و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو و مدیریت بایسته حادثه پیش آمده و گذر عزت مندانه کشور از این حادثه تلخ سیاسی و اجتماعی، تمام ظرفیت‌های خود را با نگاه هم افزایی و همدلانه به میدان بیاورند ؛ تا باردیگر نام ایران اسلامی در سپهر سیاسی منطقه و جهان چشم جهانیان را خیره سازد.

۱۰. مدیریت فضای رسانه‌ای انتخابات پیش رو و پیشگیری از بد اخلاقی‌های سیاسی و متهم کردن رقبای انتخاباتی در مناظره‌های نامزدها ؛ که محصول آن توسعه بدبینی مردم و افکار عمومی به نظام و مسئولین خواهد بود.

امید آنکه با تدبیر و استعانت از خداوند منان؛ ملت شریف ایران و دولت مردان کشور برگ زرین دیگری در غلبه بر حوادث و تلخ کامی‌ها به نمایش بگذارند.

کد خبر 6115079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا خانی ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      4 0
      واقعا شیوا نوشتند.
    • مسافر ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      4 0
      باسلام آقای رئیسی خیلی مظلوم زیست و مظلومانه رفت.من رای ندلدم ولی رفتم تشییع وگریه کزدم.
      • دره پنج شیر ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
        0 0
        منم رای ندادم ولی بعد خدمات آقای رئیسی را که دیدم پشیمون شدم.روحش شاد
    • محمد ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      0 0
      امیدواریم موارد اعلام شده دریادداشت مورداقبال دولت مردان قرارگیرد.البته به ایدهآل گرایی نیستیم