۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۷

به ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی؛

اختتامیه ششمین دوره «مجلس خبرگان رهبری» آغاز شد

اختتامیه ششمین دوره «مجلس خبرگان رهبری» آغاز شد

دقایقی پیش، اختتامیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مجلس قدیم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش اختتامیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به ریاست آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در محل مجلس قدیم آغاز شد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در اختتامیه مجلس خبرگان گفت: حضرت آیت‌الله جنتی یکی از چهره‌های تأثیرگذار مجلس خبرگان هستند. آیت‌الله جنتی در مقام شاگردی از درس‌های حضرات عظام آیت‌الله بروجردی، امام خمینی (ره) و گلپایگانی فراگرفتند.

وی افزود: آیت‌الله جنتی با آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله امینی رابطه دوستانه و صمیمی داشتند، در عین حال فعالیت‌های آیت‌الله جنتی در عصر ما، آثار علمی و دینی از خود بر جای گذاشت.

حسینی بوشهری تاکید کرد: بسیاری از روحانیون تأثیرگذار امروز ایران اسلامی در مدرسه حقانی که توسط شهید بهشتی احداث شده بود، فارغ‌التحصیل شدند.

وی با اشاره به سوابق آیت الله جنتی، ادامه داد: آیت‌الله جنتی، فعالیت سیاسی ارزشمند و پرونده درخشانی داشتند. سال‌ها این شخصیت با الهام از امام خمینی (ره) در کنار مردم و مبارزان علیه رژیم پهلوی بودند. همچنین ایشان عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه هستند، با جامعه روحانیت و مدرسین فعالیت مبارزاتی در قم و نجف داشتند و فعالیت اطلاع‌رسانی برای مردم می‌کردند تا با شرایط طاغوت آشنا شوند.

این عضو مجلس خبرگان ششم ادامه داد: بعداز انقلاب، آیت‌الله جنتی نقش آفرینی فراوانی در کنار شهید بهشتی و قدوسی داشتند. در مسائل قضائی و عضویت در شورای نگهبان فعالیت دارند و این مسئولیت تا به امروز هم ادامه دارد.

وی گفت: گریز از دنیا و دنیا گریزی از جمله خصوصیت‌های فردی آیت‌الله جنتی به شمار می‌رود. نمایندگی رهبری و امام در اتحادیه دانشجویان، امام جمعه موقت تهران و کرمانشاه، نمایندگی مجلس خبرگان از استان خوزستان و تهران عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نمایندگی مسلمان با دستور رهبری در کشتار بوسنی و هرزگوین است.

حسینی بوشهری اذعان کرد: آیت‌الله جنتی تا پایان دوران پنجم رئیس مجلس خبرگان بودند. برای این شخصیت ارزشمند انقلاب اسلامی طول عمر با برکت داریم.

کد خبر 6116039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha