۳ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۹

مهر گزارش می‌دهد؛

مشهد؛آخرین مقصد سفر استانی رییس جمهور شهید/ مهمان داریم

مشهد؛آخرین مقصد سفر استانی رییس جمهور شهید/ مهمان داریم

مشهد- مردم و مسوولان مشهدی که خود را برای دور دوم سفر استانی رییس جمهور آماده می‌کردند، حالا امروز سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۳ برای آخرین بار از همشهری خستگی‌ناپذیرشان استقبال می‌کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها، هادی شمسی ثانی: یکی دو ماهی بود که همه مسؤولان استان خراسان رضوی خود را برای دور دوم سفر ریاست جمهوری به این استان آماده می‌کردند؛ سفری که قرار بود خردادماه انجام شود تا شهید آیت‌الله رئیسی و هیأت دولت در سفر به خراسان رضوی وضعیت اجرای ۱۸۰ مصوبه‌ای که ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در دور اول سفر به تصویب رسیده بود را پیگیری کنند.

سفرهای استانی یکی از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم در راستای اجرای عدالت بود؛ عدالتی که از همان ابتدا جزو دغدغه‌های اصلی شهید جمهور بود و تا آخرین روز خدمتش نیز آن را پیگیری کرد.

شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی سه شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه کنگره بین المللی حضرت رضا (ع) که در حرم رضوی برگزار شد اظهار کرد: بعد از توحید هیچ مفهومی در دین ما به گستردگی مفهوم عدالت نیست، عدالت در تمام شئون وجود دارد.

وی در این مراسم اینکه افراد خود را در محضر مبارک حضرت حق بدانند را به عنوان مهمترین شرط تحقق اجرای عدالت دانست و افزود: ارتباط، دلدادگی، عشق و محبت بین امام و امت موجب می‌شود حکمرانی ولایی از حکمرانی‌هایی که می‌خواهد دستوری و دیکتاتوری عمل کنند یا نام نظام‌های دموکراسی را دارند، متفاوت باشد.

همین نگاه متعالی او به حکومت بود که در یک دوره کمتر از سه ساله در مسؤولیت ریاست جمهوری با تلاش خستگی‌ناپذیر مدل جدیدی از خدمت‌گزاری به مردم را به نمایش گذاشت، مدلی که بیش از همه به آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی نزدیک بود.

مقام معظم رهبری هم در پیام تسلیت‌شان از خستگی‌ناپذیری و تلاش برای رضایت مردم به عنوان ویژگی‌های شاخص خادم جمهور یاد کردند و فرمودند: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت.»

حالا همان مردمی که شهید جمهور دغدغه آنها را داشت دو سه روزی هست که در جای جای میهن اسلامی‌مان برایش سنگ تمام گذاشتند و قدرشناسی عملی خود را در میدان به نمایش گذاشتند.

مردم و مسؤولان خراسان رضوی و مشهدی‌ها هم که خود را برای استقبال و میزبانی از دور دوم سفر استانی رئیس جمهور در خردادماه امسال آماده می‌کردند، حالا رخت سیاه بر تن کردند تا امروز سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۳ برای آخرین بار از همشهری خستگی‌ناپذیرشان استقبال کنند.

مشهد؛آخرین مقصد سفر استانی رییس جمهور شهید/ مهمان داریم

اصحاب رسانه‌، خبرنگاران و عکاسان مشهدی نیز که چند ماهی است خود را برای دور دوم سفر آیت الله رئیسی به استان خراسان رضوی آماده می‌کنند، امروز در آخرین سفر شهید جمهور تنها نیستند و مشهد مقدس برای اولین‌بار شاهد حضور بی‌سابقه خبرنگاران بیش از ۶۵ رسانه مختلف خارجی است که آمده‌اند تا آخرین سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به مشهدمقدس را پوشش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه از ساعت ۷ تا ۲۴ امروز خدمات‌رسانی رایگان مترو به شهروندان و حاضران در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت انجام شد افزود: سرفاصله اعزام ناوگان قطار شهری نیز با هدف خدمت‌رسانی گسترده‌تر امروز کاهش خواهد داشت.

شهردار مشهد مقدس تصریح کرد: در ساعات اوج کاری، یعنی مراسم تشییع و تدفین رئیس جمهور شهید، قطار در ۲ ایستگاه «بسیج» و «شریعتی» توقف نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سرویس‌دهی روزانه ناوگان اتوبوسرانی نیز از ساعت ۶ صبح امروز آغاز و در ۸ خط منتهی به برگزاری مراسم تشییع نیز از ساعت ۹ صبح آغاز و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز از آمادگی این شهر برای استقبال و بدرقه خادم‌الرضا خبر داد و گفت: تصاویر شهدای خدمت در بیش از ۴۰۰ استرابورد، ۵۰ قاب مفاخر شهری، ۸۰ نمایشگر ستونی، تلویزیون شهری، ۳۰۰ مانیتور قطار شهری خط یک و دو، ۴۰۰ بیلبورد، ۳۰۰ عدد سازه داربستی و همچنین سه هزار و ۵۰۰ تبلیغات اتوبوسی اکران شده است.

جاوید کیانی افزود: هزار و ۵۰۰ پرچم اهتزاز، پنج هزار بیرق و پنج هزار آویز ستونی بیش از ۴۰ هزار متر ریسه نیز در سطح شهر مشهد نصب شده است.

کد خبر 6116352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha