۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۵

مدیر گلزار شهدای کرمان:

شهید رئیسی از پل بهادرآباد تا عنبرآباد اشک ریخت

شهید رئیسی از پل بهادرآباد تا عنبرآباد اشک ریخت

کرمان- مدیر گلزار شهدای کرمان گفت: آقای رئیسی در زمان سفر به کرمان، با شنیدن مشکلات مردم جنوب استان، از محل پل بهادرآباد تا عنبرآباد اشک ریخت .

سردار محمدرضا حسنی سعدی در گفتگو با خبرنگار مهر؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه ایشان، به نقل خاطراتی از رئیس جمهور شهید پرداخت.

وی اظهار داشت: محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نقل می‌کند در زمان سفر آقای رئیسی به کرمان، از محل پل بهادرآباد (واقع در رودبارجنوب) در خصوص مشکلات مردم، خشکسالی، گرانی، کمبود آب و غیره صحبت کردم و ایشان تا عنبرآباد اشک می‌ریخت و می‌گفت خدایا دست پرتوانی به من بده تا بتوانم برای مردم کار و گره گشایی کنم.

حسنی سعدی در ادامه به نقل قولی از مرتضی بختیاری قائم مقام وقت تولیت آستان قدس رضوی نیز اشاره و تصریح کرد: وی روایت دارد در زمانی که آیت الله رئیسی تولیت حرم امام رضا (ع) بودند به ما می‌گفتند شب‌های جمعه به سراغ فقرای حاشیه شهر مشهد بروید و حتماً به آنها غذای گرم بدهید و وقتی که برمی‌گشتیم از ما گزارش کار می‌خواستند.

مدیر گلزار شهدای بین‌المللی کرمان گفت: همچنین مرتضی بختیاری عنوان کرده است؛ یک روز سه نفر از زائرین امام رضا (ع) بیرون حرم نشسته بودند و آقای رئیسی حین عبور، آنها را دیده و فوراً به ما زنگ زدند که چرا این زائرین بیرون نشسته‌اند و اسکان آنها را پیگیری نمی‌کنید.

حسنی سعدی تاکید کرد: از زمان آیت الله رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی، اسکان داخل حرم برای زائرین کلید خورده و شکل گرفت.

مدیر کل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در بخش دیگری از گفت و گوی خود با خبرنگار مهر به سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر نیز اشاره و بیان کرد: خرمشهر ۱۹ ماه دست بعثی‌ها بود.

وی افزود: رژیم بعث عراق استحکامات بسیاری ایجاد کرده بود و همه کارشناسان نیز پیش بینی کرده بودند که محال است ایران بتواند خرمشهر را پس بگیرد.

این آزاده و جانباز جنگ تحمیلی یادآور شد: کارشناسان نظامی حتی می‌گفتند تنها راه ایران این است که بتواند در خرمشهر چتر باز پیاده کند.

حسنی سعدی ادامه داد: دشمن هم دقیقاً همان منطقه‌ای که احتمال فرود چتر باز وجود داشت را با آهن، نبشی و خودروهای سوخته مسلح کرد تا چتربازان ایرانی نتوانند در آن مکان پیاده شوند.

وی با یادآوری اینکه در آن زمان خبرگزاری فرانسه اعلام کرده بود؛ ایران سخت‌ترین گردو را برای شکستن انتخاب کرده است گفت: کارشناسان نظامی تاکید کرده بودند چنانچه ایران بتواند خرمشهر را پس بگیرد باید اصول علمی و استراتژی جنگ را عوض کنیم.

برادر شهیدان حسن و جواد حسنی سعدی در ادامه بیان کرد: بعد از ۲۳ روز و انجام ۴ مرحله عملیات خرمشهر آزاد شد.

حسنی سعدی تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی در کتاب ناگفته‌های جنگ بیان می‌کند آقای شهید خرازی با من تماس گرفت و با کد رمز اعلام کرد ۷۵۰ نیرو را به زحمت آماده کرده‌ایم، اجازه می‌دهید به خرمشهر بزنیم.

وی افزود: شهید صیادشیرازی می‌گوید اطلاعاتی داشتیم که نشان می‌داد تعداد ۲۶ هزار نیروی بعثی در خرمشهر حضور دارند اما جرقه‌ای الهی در ذهن من زده شد و گفتم به دل خرمشهر بزنید و بعد از ساعاتی آقای خرازی تماس گرفت و گفت تا آنجا که چشم کار می‌کند بعثی‌ها تسلیم شده و در حال اسیر شدن هستند.

حسنی سعدی با تاکید بر اینکه خدا در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد کرده بود، گفت: شهید صیاد شیرازی می‌گوید ما نمی‌توانستیم به عراقی‌ها بگوییم نیرو برای تخلیه شما نداریم، به همین جهت گفتیم پیاده به سمت جاده خرمشهر- اهواز حرکت کنید.

این راوی دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اسرای عراقی که در خرمشهر اسیر شده بودند حرکت کردند و طول صف آنها روی جاده خرمشهر به اهواز به ۲۰ کیلومتر می‌رسید.

وی افزود: فرمانده وقت لشکر ۲۱ حمزه می‌گوید دژبانی لشکر ما تعداد ۱۹ هزار اسیر عراقی را آمارگیری کرده و تحویل اردوگاه‌ها دادند.

حسنی سعدی تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد، خرمشهر را مردان خدایی مانند صیاد شیرازی، قاسم سلیمانی، احمد کاظمی و شهید خرازی آزاد کردند.

مدیر گلزار شهدای کرمان یادآور شد: وقتی که صدام خبر آزادی خرمشهر را شنید فرماندهان لشکر و فرماندهان سپاه خود را جمع و به آنها توهین و دعوا کرد.

حسنی سعدی در پایان گفتگوی خود با خبرنگار مهر گفت: سوم خردادماه سال ۶۱ و فتح خرمشهر بازتاب جهانی پیدا کرد و در شیرینی فروشی‌های تهران یک دانه شیرینی هم پیدا نمی‌شد چراکه مردم هرچه بود را خریداری و بین جمعیت پخش کردند و کل ایران غرق جشن و شادی شد.

کد خبر 6116455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha