۵ دی ۱۳۸۶، ۱۳:۲۵

برای نخستین بار پس از انقلاب؛

سه فروند هواپیمای استراتژیک 747 توسط متخصصان داخلی بازسازی شد

سه فروند هواپیمای استراتژیک 747 توسط متخصصان داخلی بازسازی شد

سه فروند از هواپیماهای 747 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به علت تحریم ناوگان هوایی کشور از سوی دولت‌های غربی غیرعملیاتی شده بودند با تلاش و جدیت سربازان گمنام امام زمان بازسازی و به ناوگان هوایی کشور بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نوع هواپیما که با همکاری نهاجا و متخصصان داخلی در صنایع هوایی کشور بهینه و بازسازی شده است، صبح روز چهارشنبه با حضور مقامات لشکری و کشوری از باند پروازی منطقه هوایی مهرآباد به پرواز درآمدند.

امیر سرتیپ خلبان احمد میقانی فرمانده نیروی هوایی ارتش در این‌باره اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا در این راستا اوامر موکدی داشتند واین مساله برای سامانه فرماندهی نهاجا و متخصصان صنایع هوایی ایجاد انگیزه مناسبی بود تا با توکل به باری تعالی و تلاش و جدیت متخصصان داخلی این هواپیماها را بازسازی و عملیاتی نماییم.

وی افزود: هواپیمای 747 که توانایی‌های برجسته‌ای دارد، برای نیروی هوایی ارتش یکی از هواپیماهای راهبردی محسوب می‌شود و بهینه و بازسازی این هواپیماها و پرواز سه فروندی‌شان نقطه عطفی در تاریخ زرین نیروی هوایی ارتش است و در آستانه عید ولایت این عیدی بزرگی بود که ملت ایران از خداوند باری تعالی دریافت کردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: این هواپیما توانایی حمل 550 مسافر و 330 هزار پوند بار را دارد و در آینده نزدیک نیز چند فروند از این هواپیماها که در حال بهینه‌سازی  هستند به ناوگان پروازی افزوده می‌شوند.

کد خبر 611650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha