۳ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۳۵

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

پیام تسلیت فراجناحی نمایندگان ادوار و منتخب وحدت آفرین است

پیام تسلیت فراجناحی نمایندگان ادوار و منتخب وحدت آفرین است

نمایندگان ادوار مجلس در گفت و گو با مهر پیام تسلیت مشترک نمایندگان ادوار و منتخب مجلس را وحدت آفرین دانستند.

«منصور حقیقت پور» نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به انتشار بیانیه فراجناحی ۵۰۰ نماینده منتخب و ادوار مجلس شورای اسلامی جهت تسلیت شهادت رییس جمهور و هیات همراه، اظهار داشت: این بیانیه نشان داد اگر در داخل نظام جمهوری اسلامی ایران دارای اختلاف سلایق سیاسی باشیم اما خطوط قرمز نظام را حفظ خواهیم کرد.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این بیانیه نشان می‌دهد زمانی که اتفاقی برای نظام رخ می‌دهد، تمامی جریانات و بیش ۵۰۰ نماینده منتخب و ادوار مجلس شورای اسلامی پای کار می آیند تا بگویند ما در کنار انقلاب هستیم و از آن حمایت می‌کنیم لذا این فرصتی است که خداوند در دل آن تهدید ایجاد کرده است.

حقیقت پور افزود: سایر جریانات سیاسی هم باید این‌طور عمل کنند، لباس سیاه بر تن کنند و عزادار و محزون باشند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در مراسم تشیع نشاندهنده معرفت مردم ایران است، ادامه داد: مردم عزیز ایران با وجود اختلافات سلیقه‌ای در روزهای سخت کنار یکدیگر و رهبر عظیم الشان هستند.

حقیقت پور در پایان خاطرنشان کرد: این بیانیه تبلور اراده مسوولین با جریانات سیاسی است تا اعلام کند مردم، اگر ما اختلاف سلیقه‌ای داریم برای پیشرفت نظام است و هرجایی احساس کنیم نظام نیازمند وحدت است، به کوری چشم امریکایی‌ها و اسراییلی‌ها کنار یکدیگر می‌ایستیم.

بیانیه مشترک نشان می‌دهد که اساساً رییس جمهور متعلق به مردم است

«احمد نادری» نماینده مجلس شورای اسلامی در مجلس یازدهم و نماینده منتخب دوره دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به انتشار بیانیه فراجناحی بیش از ۵۰۰ نماینده منتخب و ادوار مجلس شورای اسلامی جهت تسلیت شهادت رییس جمهور و هیات همراه، اظهار داشت: این بیانیه توسط نمایندگان مختلف با گرایش‌های مختلف سیاسی به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: این بیانیه نشان می‌دهد که اساساً رییس جمهور متعلق به جمهور مردم بوده و همه نمایندگان شهید رییسی عزیز را فارغ از اختلافات سیاسی رییس جمهور خود می‌دانستند.

نادری با بیان اینکه شخصیت رییس جمهور شخصیت خاصی بود و همین مهم سبب شد همه نمایندگان این بیانیه را امضا کنند، یادآور شد: این بیانیه نشان داد که همه نمایندگان از این اتفاق متاثر هستند. با برخی از نمایندگان از جناح‌های مختلف که صحبت می‌کردم به این موضوع اذعان داشتند که شخصیت شهید رییسی ممتاز و منحصر به فرد بود.

وی عنوان کرد: نمایندگان مردم هم نشان دادند که قدرشناس زحمات خالصانه شهید رییسی هستند.

شایان ذکر است؛ بیش از پانصد نفر از نمایندگان ادوار و منتخب از جریانات مختلف سیاسی  با صدور پیام تسلیتی ضمن اعلام همدردی با بازماندگان برای شهدای خدمت، برای مردم ایران آرزوی همبستگی و بهروزی کردند.

در این بیانیه با اشاره به آیه «سَلَام ٌ عَلَیٰ َإِبْرَاهِیم َکَذَٰ لِکنَجْزِی َالْمُحْسِنِین ُإِنََّه ْمِنعِبَادِنَا َالْمُؤْمِنِین» آمده است: «بدین وسیله شهادت ریاست گرانقدر جمهوری اسلامی ایران، آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور محبوب و مردمی و خادم آستان مقدس آقا امام رضا (ع)، وزیر امور خارجه شهید دکتر امیرعبداللهیان و دیگر شهدای ارجمند حادثه دردناک سقوط بالگرد شهید آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم شهید والا مقام خادم‌الرضا دکتر مالک رحمتی و دیگر همراهان و خادمان ملت شریف ایران را تسلیت عرض می‌نماییم. رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان، همبستگی و بهروزی و برای مردم ایران آرزومندیم.»

کد خبر 6117031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک نکته به مهر IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      5 0
      در مشهد قیامت بود تمام خیابان های فرعی را بستند چون جا نبود مردم می فهمند همه چیز را و کاندید شدن بعد از رییس جمهور شهید عزیز صمیمی ما شایسته هرکس نیست والسلام