۵ دی ۱۳۸۶، ۱۴:۲۷

بی عدالتی و ظلم جهانی دستاورد بی عدالتی اقتصادی است

کرج - خبرگزاری مهر: استادیار و عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه آزاد کرج گفت: بی عدالتی و ظلم جهانی دستاورد بی عدالتی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشورهاست به نحوی که 80 درصد کشورهای جهان مصرف کننده و 20 درصد دیگر تولید کننده هستند.

به گزارش خبرنگارمهر در کرج، عبدالمجید طالب تاش، ظهر امروز در همایش قرآن و عصر جدید در دانشگاه آزاد کرج، اظهار داشت: 80 درصد کشورهای جهان مصرف کننده هستند که 20 درصد آنها ثروت های جهانی را به خود اختصاص دادند و 80 درصد کشورهای تولید کننده نیز ثروت جهانی دارند.

وی افزود: پیشرفت انسان معاصر در حوزه علم و فناوری و راه حل برون رفت از بیم ها و نگرانی انسان معاصر از جمله آموزه های قرآنی و جزء مهم ترین نیاز انسان عصر حاضر است.

این استادیار دانشگاه خاطرنشان کرد: تولید ناخالص ملی در 20 درصد از ثروتمند ترین کشورهای جهان، 86 درصد و تولید ناخالص ملی همین میزان از فقیرترین کشورها تنها یک درصد است.

طالب تاش یادآور شد: مصرف توالیدات اقتصادی، ایجاد تولیدات نظامی، تطمیع زباله های هسته ای و از خود بیگانگی فرهنگی غربی مسائلی است که از کشورهای تولید کننده به کشورهای مصرف کننده فرستاده می شود.

عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه آزاد کرج بیان داشت: انسان معاصر به معنویت نیاز دارد و تقویت باورهای دینی، آخرت گرایی، عدالت گستری، پرهیز از ظلم و تعدی، حذف ربا از معاملات اقتصادی، تقویت روح قناعت در تولی و پرهیز از اسراف از جمله راه حل هایی است که قرآن فراروی انسان قرار داده است.

در این مراسم همچنین عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه آزاد کرج اظهار داشت: انسان به لحاظ هستی شناختی از روح خدا و فطرت الهی برخوردار است و در پایان حیات خود نیز به او می پیوندد و افرادی که آنان را از حقیقت خود دور می کنند، نمی توانند معنویت صادق و ماندگاری داشته باشند.

حجت الاسلام محمد جواد رودگر افزود: معنویتی مورد تایید قرآن است که مبانی آن ساماندهی و تبیین شده باشد و انسان را به حقیقت وجودی خود برگرداند.

وی خاطرنشان کرد: معنویت قرآنی از جامعیت برخوردار است و این جامعیت تنها در قالب سلسله مناسک و آداب عبادی نیست بلکه معنویت اسلامی معنویتی است که با زندگی روزمره انسان گره خورده و با متن زندگی انسان ارتباط بگیرد.

کد خبر 611720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha