۴ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۰

امام جمعه دشتستان:

شهید آیت الله رییسی خادم الرضا و خادم مردم بود

شهید آیت الله رییسی خادم الرضا و خادم مردم بود

بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: شهید آیت الله رئیسی خادم الرضا و خادم مردم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام حسن مصلح، شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی فتح خرمشهر و شهدای خدمت، ضمن تسلیت شهادت شهید آیت الله رئیسی و همراهان اظهار داشت: آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد..

مصلح افزود: حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

امام جمعه دشتستان اظهار داشت: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی سید محرومان و رئیس جمهوری خستگی ناپذیر، مجاهد، عالم، پرتلاش و بسیار ارزشمند بود که در راه خدمت به مردم نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مصلح افزود: آیت الله رئیسی پرچمدار جبهه جهاد و تلاش و کوشش بود.

مصلح ابراز داشت: شهید رئیسی خدمت خستگی ناپذیر به مردم را افتخار خود می‌دانست و خود را وقف خدمت صادقانه به کشور و ملت کرده بود

مصلح افزود: رئیسی دوست سردار دل‌ها بود، سردار دل‌ها که تمام زندگی خودش را وقف انقلاب کرده بود و سردار دل‌ها همیشه متوسل به حضرت زهرا سلام الله علیها بودن یعنی زهرایی بودن و ایام فاطمیه همیشه مراسم باشکوه برگزار می‌کردند و شهید رئیسی هم امام رضایی بودن یعنی خادم الرضا بودند و سردار دل‌ها ایام شهادت حضرت زهرا شهید شدن و خادم الرضا هم در ایام تولد امام رئوف به شهادت رسیدند.

امام جمعه دشتستان افزود: شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز یک انسان پرتلاش، با دانش و مسلط به مسائل مربوط به حوزه وزارت امور خارجه و مرد دیپلماسی میدانی بود.

مصلح ابراز داشت: سردار شهید سید مهدی موسوی از انسان‌های مخلص، شجاع و شهید رحمتی استانداری جوان، پرتلاش و خوشنام، آیت الله آل هاشم که سال‌ها نیز در ارتش خدمت کرده بود یک روحانی مورد احترام مردم آذربایجان بود.

مصلح اظهار داشت: خلبان شهید مصطفوی از دیگر شهدای حادثه سقوط بالگرد که خود نیز برادر شهید بود، از نظر تعهد، تخصص و مهارت، یک الگو بود که در زمان تشییع پیکر برادر شهیدش، یک قبر در کنار آن شهید برای خود در نظر گرفته که در همان جا آرام خواهد گرفت.

مصلح گفت: خلبان شهید دریا نوش انسانی پاک، با ایمان، متعهد و متخصص بود و شهید قدیمی نیز در مسائل فنی پروازی نیز فردی دارای تخصص و دانش بود.

امام جمعه دشتستان، ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد از ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله وسعت منطقه عملیاتی، عبور از رودخانه و مدت زمان انجام عملیات و مداومت آن برخوردار بود.

مصلح افزود: در این عملیات، نیروی هوایی ما از شب تا صبح ۶ هزار نفر را برای تجدید نیرو از مشهد به اهواز منتقل کردند و چنانچه این اتفاق نمی‌افتاد در مرحله چهارم محاصره خرمشهر دچار مشکل می‌شدیم.

وی ادامه داد: در این عملیات، رزمندگان ما موفق شدند که ۱۶ هزار نفر از نیروهای دشمن را کشته و ۱۹ هزار نفر را دستگیر کرده و علاوه بر این تعداد قابل توجهی ادوات و تجهیزات نظامی به غنیمت بگیرند

کد خبر 6117218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha