۴ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۱

امام جمعه دیر:

حج امسال ویژه برائت از اسرائیل و آمریکا است

حج امسال ویژه برائت از اسرائیل و آمریکا است

بوشهر- امام جمعه دیر گفت: حج امسال با توجه به کشتار مردم مظلوم غزه توسط رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای غربی بصورت ویژه حج برائت از دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی پنج‌شنبه شب در دیدار با جمعی از زائران بیت الله الحرام با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان وی، اظهار داشت: رئیس جمهور شهید ما همیشه بویژه در حوادث در کنار مردم بود و حتی به روستاها نیز سرکشی می‌کرد و به تعبیر رهبر انقلاب، ایشان برای کشور مغتنم بود.

امام جمعه دیر افزود: حضور باشکوه مردم در تشییع شهدای خدمت، رسانه‌های بیگانه را مجبور به اعتراف به این حضور میلیونی در تجلیل از این شهدای عزیز کرد.

حسینی گفت: امیدواریم انتخابات ریاست جمهوری آینده به خوبی برگزار شود و این نظام که نظام امام زمان (عج) است با اقتدار به پیش رود.

وی گفت: حج تمتع سفر بسیار معنوی و تاریخی است که یکبار بر انسان واجب می‌شود و باید از آن به خوبی بهره برداری شود.

امام جمعه دیر عنوان کرد: این سفر نوعی هجرت ظاهری است و اصل هجرت انسان از خود است که اگر محقق نشود، هجرت ظاهری به تنهایی سودی ندارد.

وی افزود: قبل از سفر حج اگر بدهکار کسی هستید و حق الناسی بر گردن دارید جبران کنید و حلالیت بطلبید و خمس مال خود را پرداخت نموده و با مال حلال به این سفر معنوی بروید.

حسینی خاطرنشان کرد: دست کشیدن از لذات دنیوی در ایام حج نوعی تمرین که باید در زندگی شما نهادینه شود و نشانه قبولی حج جدا شدن از گناهان و توبه واقعی است.

وی ابراز کرد: شما به عنوان نمایندگان و سفیران جمهوری اسلامی هستید و باید آنجا آبروی ایران را حفظ کنید و از هر موضعی که باعث ایجاد تفرقه می‌شود، بپرهیزید.

حسینی گفت: حج کنگره بین المللی مسلمانان است و اگر وحدت و انسجام اسلامی بصورت کامل شکل بگیرد، می‌توانیم در مقابل متعرضان به نظام اسلامی مقاومت کنیم.

وی افزود: حج امسال با توجه به کشتار مردم مظلوم غزه توسط رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای غربی بصورت ویژه حج برائت از دشمنان است.

امام جمعه دیر با تاکید بر استفاده از معنویت ایام حج، بیان کرد: حاجی باید دل خود را به سوی امام زمان (عج) روانه و با امام خویش تجدید بیعت و ارتباط روحی و معنوی برقرار کند.

وی تاکید کرد: برای پیروزی مظلومین فلسطین و سربلندی کشور و طول عمر امام خامنه ای مدظله العالی دعا کنید.

کد خبر 6117232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha