۴ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۸

مهر گزارش می دهد؛

بدرقه باشکوه شهید خدمت/ سردار موسوی در آغوش مردم ری

بدرقه باشکوه شهید خدمت/ سردار موسوی در آغوش مردم ری

ری- مراسم تشییع سردار شهید «سید مهدی موسوی» از شهدای خدمت سانحه هوایی بالگرد رییس جمهور با حضور گسترده مردم و مسوولان در ری برگزار شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - فاطمه یوسفی: ری با تاریخی کهن خاستگاه و زادگاه شهدا و دلاور مردانی است که بیش از پیش شهیدپرور شده است، روز گذشته خاک ری پذیرای پیکر شهید امیر عبداللهیان بود، دیدیم مردم چگونه برای ادای دین آمدند و با حضوری گسترده، شهید خدمت را تا منزلگاه ابدی بدرقه کردند.

امروز جمعه نیز ری میزبان شهید والا مقام دیگری از شهدای خدمت است، تشییع پیکر مطهر سردار شهید «سید مهدی موسوی» از مسجد امام حسن مجتبی (ع) واقع در فلکه سوم دولت آباد آغاز شده و مردم همه حاضر هستند.

سردار شهید سید مهدی موسوی روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در همراهی با رئیس دولت پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و به شهادت رسید.

در این حادثه، آیت الله رئیسی در شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و مراسم تشییع با شکوه برای این شهدا در تبریز، قم و تهران، بیرجند و مشهد برگزار شد.


۱۳:۲۹ پیکر شهید موسوی در حرم عبدالعظیم حسنی آرام گرفت

پیکر سردار شهید سید مهدی موسوی از شهدای خدمت سانحه هوایی بالگرد رئیس جمهوری پس از نماز جمعه در حرم حضرت عبدالعظیم به خاک سپرده شد.


۱۳:۰۶ حضور مخبر در مراسم تشییع پیکر شهید موسوی در ری

ویدئو حضور محمد مخبر به همراه اسماعیلی مسؤول دفتر شهید آیت الله رئیسی در مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید سردار موسوی را اینجا ببینید.


۱۳:۰۴ سردار سلامی: شهید رئیسی منزلت بین المللی ایران را رشد داد

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: شهید آیت‌الله رئیسی یک شخصیت الهی داشت و معیار یک رئیس‌جمهور کامل بود در شبانه‌روز دغدغه مردم را داشت و جلسات او تا نیمه‌های شب ادامه داشت.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی در دوران کوتاه ۳ ساله ریاست‌جمهوری عرصه‌های وسیعی را عیان ساخت، او کارخانه‌های تعطیل شده را احیا کرد، به روستاها سر کشید، ایران را از تحریم خارج کرد، او منزلت بین‌المللی ایران را رشد داد.


۱۲:۳۴ حال و هوای شبستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی

ویدئویی از حال و هوای شبستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی قبل از تدفین پیکر شهید موسوی در اینجا ببینید.


۱۲:۱۶ برای قدردانی آمده‌ایم

صحبت‌های حاضران در تشییع پیکر مطهر شهید موسوی را اینجا ببینید.


۱۲:۱۵ فرماندار ویژه ری: مردم ری امروز فرزند خود را در آغوش گرفتند

ویدئو گفت وگو با معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری در حاشیه مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سردار سید مهدی موسوی را اینجا ببیند.


۱۱:۴۳ خداوند ایثارگرترین انسان‌های خود را گلچین کرد

سردار حسین سلامی به مناسبت تشییع سردار شهید سید مهدی موسوی، فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ری طی سخنانی گفت: خداوند ایثارگرترین انسان‌های خود را گلچین کرد.

سلامی با بیان اینکه شهدای خدمت پرتلاش، مجاهد، خستگی ناپذیر، مردم دوست، خالص، بی ریا، متواضع، وارسته و اهل عبادت بودند اظهار کرد: آنان انسان‌هایی بودند که یک لحظه را برای ملت عزیز ایران از دست نمی‌دادند، با شخصیت تعدادی از این عزیزان سال ها آشنا هستم خط سیر عمل و میدان تأثیر آنان را می‌شناسم، خداوند بخشنده‌ترین و ایثارگرترین انسان‌های ما را د ر جوار خود برگزیده است.

وی با اشاره به اینکه رئیس محترم جمهور ما شخصیتی الهی و آسمانی و معیار یک رئیس جمهور کامل بود افزود: ایشان ساعات اندکی می‌خوابیدند و بی شک در خواب هم دغدغه مردم را داشتند، جلسات تا نیمه شب امتداد داشت و از اذان صبح وارد عرصه خدمت می‌شدند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۱:۴۱ شهادت شهدای خدمت عاشورایی دیگر در کشور رقم زد


۱۱:۳۷ حضور برخی چهره‌های ورزشی در مراسم تشییع شهید موسوی


۱۱:۳۱ منصوری: ملت پای نظام ایستاده‌اند

محسن منصوری در حاشیه تشییع پیکر شهید موسوی در شهرری در جمع خبرنگاران، شهادت آیت الله رئیسی را فقدانی سنگین دانست و اظهار کرد: مسیر خدمت به مردم با قدرت تداوم خواهد داشت.

منصوری با بیان اینکه کار کشور را نخواهیم کرد گفت: خدمت رسانی ادامه دارد.

معاون اجرایی ریاست جمهوری با بیان اینکه حضور گسترده و باشکوه مردم نشان از این دارد که مردم پای نظام ایستاده‌اند، افزود: مسؤولان برای خدمت رسانی تلاش بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: حضور مردم رسیدن نظام به قله را تسریع می‌کند و و طبق تأکیدات شهید رئیسی برای خدمت‌رسانی به مردم ثانیه‌ای را از دست نخواهیم داد.


۱۱:۱۸ عزاداری و سینه زنی مردم ری در مسیر تشییع پیکر شهید موسوی


۱۱:۱۴ سردار شهید موسوی در آغوش مردم ری


۱۰:۵۳ پیکر فرزند شهید ری بر دوش مؤمنین قبله تهران


۱۰:۵۲ آرامگاه ابدی شهید موسوی

در این ویدئو آرامگاه ابدی سردار سرتیپ شهید سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری در آستان مطهر حضرت سیدالکریم (ع) را مشاهده می‌کنید.


۱۰:۴۸ بدرقه باشکوه



۱۰:۱۸ تصاویری از حضور گسترده مردم شهر ری در تشییع پیکر شهید موسوی


۱۰:۱۶ تشییع پیکر سردار شهید موسوی در فلکه سوم دولت آباد


۱۰:۰۸ حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در مراسم تشییع پیکر شهید موسوی

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در مراسم تشییع سردار شهید سید مهدی موسوی حاضر شد.

بر اساس این گزارش مراسم تشییع پیکر پاک سردار شهید سید مهدی موسوی فرزند قهرمان ری با حضور پرشور مردم شهیدپرور و قدرشناس قبله تهران و محسن منصوری معاون اجرایی ریاست جمهوری، مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و سایر مسؤولان در محله دولت آباد شهرری در حال برگزاری است.


۹:۲۸ آغاز مراسم تشییع پیکر شهید موسوی در ری

بدرقه باشکوه شهید خدمت/ سردار موسوی در آغوش مردم ری

مردم شهر ری از ساعت‌های پیش از آغاز مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سردار سید مهدی موسوی در محل تعیین شده حضور داشتند تا بار دیگر نشان دهند ملت ایران خادمان واقعی خود را می‌شناسند و قدردان زحمات آنها هستند.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مراسم تشییع تا محل فلکه اول دولت آباد ادامه داشته و پس از آن پیکر پاک شهید به آستان مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام منتقل و پس از اقامه نمازجمعه با حضور زائرین و مجاوران در شبستان امام خمینی «ره» آستان مطهر به آغوش خاک سپرده خواهد شد.


کد خبر 6117271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      1 0
      سلام شهدا ارزشمندترین افراد جامعه بودند روحشان شاد و راهشان ادامه دارد
    • ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      1 0
      سلام خوش به سعادتشون۰۰۰۰شهیدان زنده اند الله اکبر